واکنش رسانه‌های خارجی به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه اپل

رسانه کلیک – رسانه‌های خارجی از جمله نیویورک تایمز به خبر حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه اپ استور واکنش نشان داده‌ و اعلام کرده‌اند که این مسئله به دنبال تحریم‌های اقتصادی ایجاد شده از سوی دولت ایالات متحده آمریکا برای کشور ایران رخ داده است.

واکنش رسانه‌های خارجی به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه اپل

به گزارش کلیک ، بسیاری از رسانه‎‌های خارجی بزرگ در حوزه خبر و اخبار تخصصی فناوری از جمله نیویورک تایمز و مک رومرز به عنوان رسانه‌های اصلی و معتبر در ایالات متحده آمریکا نسبت به حذف اپلیکیشن‌های کسب و کارهای اینترنتی بزرگ ایرانی از جمله دیجی کالا، دیلون، تخفیفان، اسنپ، تپ سی و الوپیک واکنش نشان داده‌اند و مدعی شده‌اند که این دردسر جدید برای فعالان حوزه کسب و کارهای اینترنتی به دنبال تحریم‌های اقتصادی جدید ایجاد شده از سوی دولت ایالات متحده آمریکا برای دولت ایران است. همچنین برخی از این رسانه‌ها از ایجاد کمپین امضای ۱۰۰ هزار نفری از سوی کسب و کارهای اینترنتی ایرانی برای توقف حذف اپلیکیشن‌های ایرانی محبوب از فروشگاه اپ استور خطاب به تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل با نام StopRemovingIranianApps# خبر داده‌اند که در توییتر و شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده از سوی مردم و فعالان حوزه اینترنت ایرانی و خارجی در حال استفاده است.

شرکت اپل بیانیه‌ای را برای کسب و کارهای اینترنتی ایرانی به صورت متنی و برای برخی به صورت تماس صوتی ارسال کرده است که متن آن به شرح ذیل است:

ما در حال حاضر نمی‌توانیم اپلیکیشن شما را در فروشگاه اپ استور قرار دهیم. بر اساس قوانین و تحریم‌های ایالات محتده آمریکا، فروشگاه اپ استور نمی‌تواند میزبان اپلیکیشن کشورهای تحت این تحریم باشد؛ البته این برنامه ممکن است در آینده تغییر کند. در صورتی که این تحریم‌ها برداشته شود، پیغامی حاوی آپلود مجدد اپلیکیشن‌ها برای شما ارسال خواهد شد.

برای اولین بار نیست که برنامه‌های کسب و کارهای اینترنتی بزرگ ایرانی از فروشگاه اپ استور حذف می‌شود؛ در واقع چند ماه گدشته بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی محبوب همچون اسنپ به دلیل استفاده از سیستم پرداخت شاپرک از فروشگاه اپ استور حذف شدند و بعد از این ماجرا شرکت‌های بزرگ حوزه اینترنتی مجبور شدند تا برای پرداخت‌های دورن برنامه‌ای به سراغ USSD ها بروند. همچنین فشارهای زیادی همواره از سوی اپل از جمله تاخیر در بازبینی برنامه‌ها برای فرار گرفتن آپدیت‌ها و ... برای اپلیکیشن‌های ایرانی وجود داشته است که نشان از نقض حقوق مصرف کننده دارد در حالی که اپل همواره تاکید بسیار زیادی داشته است که حقوق مصرف کننده را رعایت می‌کند!

فعالان عرصه کسب و کارهای اینترنتی پتیشنی را ایجاد کرده‌اند تا ۱۰۰ هزار امضا در آن خطاب به تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل جمع آوری شود تا کمپانی اپل علاوه بر رعایت حقوق مصرف کنندگان ایرانی و احترام به آن‌ها از حذف اپلیکیشن‌های ایرانی و ایجاد دردسرهای متعدد برای آن‌ها جلوگیری کند. برای امضای این پتیشن اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر