افزودن قابلیت کنترل والدین در بروزرسانی جدید PS4

رسانه کلیک - در بروزرسانی جدید PS4 تغییرات مهمی روی این کنسول به وجود آمده که از مهم ترین آن ها می توان به افزودن قابلیت کنترل والدین روی چت ها اشاره کرد.

افزودن قابلیت کنترل والدین در بروزرسانی جدید PS4

سونی پس از عرضه PS5، بروزرسانی بزرگی را روی پلی استیشن 4 اعمال کرد، که البته این بروزرسانی مطابق با میل والدین است. بروزرسانی نسخه 8 که به تازگی منتشر شده، کنترل های بیشتر و ساده تری را در اختیار والدین قرار می دهد.

اعمال محدودیت روی ارتباطات و تماشای محتویات ساخته شده توسط کاربران، درک والدین را سهولت بخشیده است. در بروزرسانی جدید، بچه ها باید برای برقراری ارتباط در بازی های خاص، ابتدا از والدین خود اجازه بگیرند. البته اگر والدین مطمئن هستند که فرزندان خود تنها با دوستانش در ارتباط است، می توانند استثناهایی را قائل شوند.

تغییرات اعمال شده در بروزرسانی جدید PS4 همگی مثبت نیستند. بروزرسانی نسخه 8 رویدادهای ساخته شده توسط کاربر و امکان ایجاد انجمن های خصوصی را حذف کرده است. البته کاربر هنوز می تواند از انجمن های خصوصی قبلی استفاده کند، اما هیچ گزینه ای برای ایجاد انجمن های بیشتر وجود ندارد. سونی هیچ گونه توضیحی راجع به این کار نداده است.

با این حال، گزینه های دیگری وجود دارند که این تصمیم را جبران می کنند. دورهمی ها و پیام ها از طریق رابط جدیدی که از گروه های یکسان برای چت های صوتی و پیام ها استفاده می کند، حالت دوستانه تری به خود گرفته اند. اعتبارسنجی دو فاکتوری بالاخره از اپلیکیشن های اعتبارسنج جانبی در طول فعال سازی و همچنین ورود به PS4، اپلیکیشن های موبایل و وب پشتیبانی می کند. در بروزرسانی جدید PS4 امکان بی صدا کردن تمام میکروفون ها از طریق منوی سریع یا همان Quick Menu فراهم شده است.

سونی همچنین به منظور فعال سازی اتصالات PS5، اپلیکیشن های Remote Play را برای گوشی ها و کامپیوترها بروزرسانی کرده است. البته این بروزرسانی تا عرضه نهایی این کنسول جدید در تاریخ 12 نوامبر بدون استفاده باقی می ماند.

با توجه به گزارش های متعدد درباره مسائل مربوط به دوستان و گروه های دوستانه، بهتر است عجله ای در بروزرسانی دستگاه خود نکنید. احتمال می رود که در آینده اصلاحات و تغییرات بیشتری اعمال شود، اما بروزرسانی جدید PS4 با نسخه 8 می تواند آخرین تغییر بزرگ روی این دستگاه به شمار آید.

از طرف دیگر، برخی کاربران PS4 از دریافت پیامی درباره ضبط چت صوتی خبر داده اند. ظاهرا کاربران PS5 می توانند کلیپ های صوتی را ضبط کرده و به منظور تعدیل سازی برای سونی ارسال کنند. پس پیام دریافت شده روی PS4 در واقع به کاربران این کنسول خبر می دهد که در صورت شروع گفتگو با یکی از کاربران PS5، ممکن است چت های صوتی آن ها ضبط شده و به SIE فرستاده شوند.

ارسال نظر