سهم رقابت در صنعت گیم کشور صفر است!

رسانه کلیک - گزارش فصلی که طی روزهای اخیر توسط بزرگترین مرجع دانلود اپلیکیشن در ایران منتشر شد، روایت جذاب قرار گرفتن کلمه بازی در لیست بیشترین کلمات جستجو شده را با خود به همراه داشت. با این وجود، صنعت گیم در ایران جایگاه مناسبی ندارد.

سهم رقابت در صنعت گیم کشور صفر است!

به گزارش کافه بازار، روزانه پنج میلیون کلمه و عبارت در این پلتفرم جستجو می‌شود. قرار گرفتن عبارت بازی در صدر جدول؛ و حتی پیش از کلمات تلگرام، اینستاگرام و واتساپ نشان دهنده چیست؟

احسان کنگرایی، تیم لیدر بازی در کافه بازار در رابطه با میزان تقاضای موجود در بازار برای صنعت گیم می‌گوید: «شکی نیست که میزان تقاضا از عرضه امروز بازار داخلی ما بسیار بالاتر است. برای پاسخگویی به تمام نیازهای بازار گیم لازم است که این صنعت بزرگ‌تر شود و در این زمینه به نقطه‌ای برسیم که از لحاظ کمیت و کیفیت به رقابت با بازار جهانی برسیم.»

به اعتقاد تیم لیدر صنعت بازی در کافه بازار، سهم رقابت در صنعت گیم کنونی کشور ما صفر است.

به باور کنگرایی، بازار کنونی بازی سازی در ایران به حدی بزرگ است و ظرفیت ورود دارد که بازی سازان داخلی رقابتی با هم ندارند و به دلیل عدم رقابت، دانش‌ها و آموخته‌ها را به راحتی دراختیار هم قرار می‌دهند. او در این رابطه اضافه می‌کند: «تلاش افراد معدودی که در این زمینه مشغول کارند در این راستاست که در کنارهم رشد کرده و استیجی قوی بسازند. استیجی که صحنه‌ بزرگی برای پاسخگویی به نیازها باشد و قدرت زیادی در بر گیرد.»

کنگرایی معتقد است مشکل اصلی صنعت گیم ایران، فقدان دانش فنی برای تولید محتوای باکیفیت است و در این رابطه باید کاری اساسی و زیر ساختی به وقوع بپیوندد.

تیم لیدر کافه بازار با ارائه راه حلی می‌گوید: «این مهم نیز طبیعتا با تربیت نیروی متخصص در نظام آموزش عالی باید به وقوع بپیوندد. سیاستی که از طرف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت ارشاد فاکتور گرفته شده و سرمایه‌گذاری نشده تا رشدی در آن شکل گیرد.»

کنگرایی معتقد است حل شدن مشکل نیروی متخصص و حرفه‌ای؛ مساوی با ورود سرمایه گذاران به این حوزه است. او با تاکید بر این نکته که سرمایه را برای رشد این صنعت جزو الرامات می‌داند، تصریح می‌کند: «هر صنعتی برای رسیدن به مرحله نیازمند جذب سرمایه است. حتی برای ادامه مسیر نیروهای متخصص ورود افرادی که از لحاظ مالی بتوانند این افراد را ساپورت کنند، نکته قابل تاملی است. شاید شکل گیری داستان‌های موفقیت و درآمدزایی در حوزه بازی‌سازی بتواند یکی ازعوامل ترغیب سرمایه‌گذاران به دنیای گیم شود.»

او اضافه می‌کند: «البته در حال حاضر هم محصولاتی داریم که ضمن موفقیت به سود قابل توجهی دست پیدا کرده‌اند. ادامه این مسیر می‌تواند زمینه ورود سرمایه‌گذاران را هموارتر کند. طبیعتا برای رسیدن به موفقیت نیاز نیست مسیر عجیب و غریبی را طی کنیم؛ زمانی که سرمایه‌گذار از برگشت سرمایه و در ادامه سود اطمینان حاصل کند؛ جذابیت این حوزه برایشان بیشتر شده و خود به خود مسیرشان را به این سمت کج خواهند کرد.»

ارسال نظر