شش نکته که قبل از خرید کنسول بازی PS5 باید به آن توجه کنید (قسمت اول)

رسانه کلیک –  در این مطلب قصد داریم تا نکات مهمی که باید پیش از خرید کنسول بازی گران قیمت PS5 در نظر داشته باشید را در دو بخش به شما یادآوری کنیم.

شش نکته که قبل از خرید کنسول بازی PS5 باید به آن توجه کنید (قسمت اول)

علاقه مندان به گیم و بازی های ویدیویی معمولا تمایل دارند تا به محض ورود کنسول جدید به بازار آن را خریداری کرده و از ویژگی های جذاب آن بهره مند شوند. شرکت سونی نیز به تازگی با معرفی کنسول بازی PS5 این اشتیاق را در بین افراد زنده کرده است. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، توصیه می کنیم تا قبل از خرید کنسول جدید و پرداخت هزینه های هنگفت، ادامه مطلب را به دقت مطالعه کرده و موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1. توانایی مالی لازم برای خرید کنسول بازی PS5

بدیهی است که پیش از خرید هر چیز، باید به مبلغ آن توجه کنید. همانطور که می دانید پلی استیشن 5 در دو مدل عرضه می شود: مدل استاندارد با درایو دیسک 500 دلاری و مدل دیجیتال که قیمت در نظر گرفته شده برای آن تقریبا 400 دلار است. بنابراین هیچ کدام چندان ارزان قیمت نیستند که بتوان سریعا آن ها را خریداری کرد.

حتی اگر توانایی خرید خود کنسول را داشته باشید، نباید هزینه های اضافی برای آپگریدها را از یاد ببرید. با اینکه دستگاه همراه با نسخه دموی بازی Astro's Playroom عرضه می شود، اما کاربر برای خرید هر بازی اضافه باید مبلغ 70 دلار را هزینه کند. آپگرید کردن هدفون و دسته بازی دوال-سنس (برای بازی چند نفره) و استند شارژ دسته ها نیز بیش از 70 دلار هزینه بر می دارد. به همین خاطر قیمت کنسول و متعلقات آن حتی اگر قناعت پیشه کنید نیز از مرز 600 دلار نیز می گذرد ( قیمت کنسول بازی پلی استیشن 5 و اطلاعات پیش سفارش ).

برای جبران بخشی از هزینه می توانید پلی استیشن قبلی خود را به فروش بگذارید. سایت ها و فروشگاه های بازی بسیاری وجود دارند که با مراجعه به آن ها می توانید PS4 یا کنسول های قدیمی تر خود را معاوضه کرده و یا بفروشید.

2. به پایان رساندن تمام بازی های PS4

خوشبختانه بازی های جذاب و خارق العاده بسیاری برای پلی استیشن 4 عرضه شده است که انجام آن ها می تواند برای ماه ها و شاید سال ها مخاطب را راضی نگه دارد. بهتر است سری به بازی های متنوع PS4 زده و ببینید که آیا همه آن ها را به پایان رسانده اید. برای نصب پلی استیشن 5 شاید مجبور شوید تا اتصالات PS4 را کلا جدا کرده و یا کابل ها را به طور دائم عوض کنید. بنابراین ممکن است دسترسی خود به بازی های گذشته را از دست بدهید.

نکته قابل توجه دیگر Backwards Compatibility یا سازگاری عقب رو است. بدین معنا که طبق صفحه خود سونی، تقریبا تمام بازی های PS4 روی مدل استاندارد و دیجیتال PS5 قابل اجرا هستند ( کنسول جدید پلی استیشن 5 از بازی های دیسکی PS4 پشتیبانی می کند ). همچنین می توان درایوهای خارجی و دسته های کنترلی PS4 را برای کنسول جدید نیز به کار گرفت.

علاوه بر این سرویس استریم بازی PlayStation Now اکنون امکان انجام تمام بازی های PS4، PS3 و PS2 را برای علاقه مندان فراهم آورده است. این سرویس برای کنسول بازی PS5 و رایانه های شخصی نیز عرضه شده و شما می توانید با عضویت در آن، از انجام بازی های دیگر نیز لذت ببرید. ناگفته نماند که دارندگان PlayStation Plus به مجموعه PS Plus نیز دسترسی دارند و قادر خواهند بود تا بازی های PS4 را بدون پرداخت هزینه های اضافی اجرا کنند.

بنابراین اگر تعداد بازی های PS4 شما محدود و انگشت شمار است، تعویض کنسول قدیمی با پلی استیشن 5 چندان هم ایده بدی به نظر نمی رسد.

3. عناوین ارائه شده برای کنسول بازی PS5

در سال های اخیر عناوین ارائه شده برای بازی ها چندان اشتیاق آور نبوده است. معمولا یک یا دو بازی همراه با خود کنسول عرضه می شوند و بقیه معمولا نسل دیگری از بازی های سیستم های گذشته هستند. بنابراین اگر به محض عرضه کنسول جدید آن را خریداری نکنید، چیز مهمی را از دست نداده اید.

اما یکی از جذاب ترین بازی هایی که اغلب افراد در انتظار آن هستند، بازی Spider-Man: Miles Morales مارول است که پس از عرضه PS5 در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. البته این بازی روی کنسول PS4 نیز قابل اجرا است. عناوین بازی های ارائه شده برای PS5 را می توانید به ترتیب تاریخ انتشار از اینجا مشاهده کنید. شاید بهتر باشد تا چند ماه دیگر و هنگام عرضه بازی های محبوب و مورد علاقه خود از خرید PS5 دست بردارید.

همانطور که ملاحظه کردید، نکات بسیاری وجود دارند که باید پیش از خرید PS5 به آن ها توجه کنید. در روزهای آتی سه مورد دیگر از این موارد را به شما یادآوری خواهیم کرد پس در مطالب بعدی همراه ما باشد.

ارسال نظر