حل مشکل نصب نشدن PES 2021 در پی سی و موبایل

برای برخی گیمرها پیش آمده است که نمی‌توانند نسخه پی‌سی یا موبایل PES 2021 را نصب کنند. دلایل مختلفی وجود دارد که این اتفاق رخ می‌دهد. اما چه کار کنیم تا مشکل نصب نشدن PES 2021 حل شود؟

حل مشکل نصب نشدن PES 2021 در پی سی و موبایل

مشکل نصب نشدن PES 2021

بازی PES 2021 یکی از آثار مورد علاقه و محبوب گیمرها است. این بازی ورزشی توانسته بازیکنان را ساعت‌ها سرگرم خود کند. اما برخی از کاربران هنگام نصب بازی، دچار مشکلاتی می‌شوند. به خصوص دارندگان رایانه‌های شخصی و موبایل با مشکل نصب نشدن PES 2021 روبرو می‌شوند.

دلایل مختلفی مثل مشکلات سخت‌افزاری یا نصب نبودن پیش نیاز بازی‌ها باعث بروز خطا در نصب و اجرا نشدن این بازی فوتبالی می‌شود. در ادامه به رفع مشکل نصب نشدن PES 2021 می‌پردازیم.

مشکلات PES 2021 در پی‌سی مشکلات PES 2021 در پی‌سی

حل مشکل پی اس ۲۰۲۱ در پی‌سی

اولین دلیلی که باعث نصب نشدن یا اجرا نشدن بازی PES 2021 می‌شود، مشکلات Administration ویندوز است. بنابراین، برای اجرای فایل Setup بازی، روی فایل راست کلیک کنید. سپس روی گزینهRun as Administrator کلیک کنید.

با این روش به ویندوز اعلام می‌کنید، ادمین سیستم هستید تا اجازه باز کردن فایل نصبی یا اجرای بازی به شما داده شود. ناگفته نماند، پیش از انجام این کار، آنتی ویروس سیستم کامپیوتر خود را غیرفعال کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

یکی دیگر از دلایل عدم نصب نشدن بازی، آپدیت نبود درایور کارت گرافیک است. برای اجرای بازی، لازم است درایور کارت گرافیک خود را آپدیت کنید. برای بروزرسانی درایور، کافی است به سایت برند کارت گرافیک خود مراجعه کنید. سپس مدل کارت را جستجو و آخرین فایل آپدیت کارت گرافیک را دریافت کنید.

ناگفته نماند، از طریق لانچر کارت گرافیک سیستم خود نیز می‌توانید درایور GPU را بروزرسانی کنید. پیش از شروع نصب بازی، حتما به آپدیت بودن درایورهای کامپیوتر خود اطمینان حاصل کنید. همچنین، فایل DirectX 12 را در سیستم خود نصب کنید. این نرم‌افزار یکی از اصلی‌ترین پیش‌نیازهای اجرای بازی است.

بعضی مواقع ممکن است علت نصب نشدن بازی PES 2021، اشکال در لانچر استیم باشد. بنابراین، این لانچر را به طور کامل از کامپیوتر خود پاک کنید. سپس فایل نصبی استیم را از داخل سایت این پلتفرم دریافت کنید. حالا دوباره اقدام به نصب استیم کنید. این روش می‌تواند مشکل نصب نشدن PES 2021 را برطرف کند.

مشکلات PES 2021 در موبایل مشکلات PES 2021 در موبایل

حل مشکل PES 2021 در موبایل

برای کاربران سیستم‌عامل اندروید پیش آمده است که نمی‌توانند بازی PES 2021 را در گوشی خود نصب کنند. لازم به ذکر است، حتما بازی را از طریق اپلیکیشن گوگل‌پلی دانلود و نصب کنید. نصب بازی از طریق لینک‌های نامعتبر، ممکن است فایل معیوب یا مشکل‌دار را در اختیار شما قرار دهد. همچنین، احتمال ویروسی بودن این نوع فایل‌ها نیز وجود دارد.

اگر از طریق گوگل‌پلی نیز دچار مشکل در اجرا نشدن بازی PES 2021 شدید، باید اقدام به پاک کردن Cache بازی کنید. برای انجام این کار، به اپلیکیشن Settings گوشی خود مراجعه کنید. سپس گزینه Apps یا Application Manager را انتخاب کنید.

در این بخش، بازی PES 2021 Mobile را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. در بخش تنظیمات اپلیکیشن بازی، گزینه Storage را انتخاب کنید. سپس روی گزینه‌های Clear Cache و Clear Data کلیک کنید تا تمام دیتای بازی از داخل گوشی موبایل حذف شود.

این روش را برای اپلیکیشن‌های Google Play Services و Google Play Store هم انجام دهید. در ادامه، گوشی موبایل خود را ریستارت کنید. پس از بالا آمدن گوشی، بازی PES 2021 را اجرا کنید. حالا می‌توانید بازی را بدون مشکل تجربه کنید.

همچنین در کلیک بخوانید: حل مشکلات ارورها و اتصال به سرور PES 2021

ارسال نظر