نکاتی که قبل از خرید کنسول بازی PS5 باید به آن توجه کنید (قسمت دوم)

رسانه کلیک –  در این مطلب قصد داریم تا سه مورد دیگر از نکات مهمی که باید پیش از خرید کنسول بازی PS5 در نظر داشته باشید را به شما یادآوری کنیم.

نکاتی که قبل از خرید کنسول بازی PS5 باید به آن توجه کنید (قسمت دوم)

با نزدیک شدن به تاریخ عرضه پلی استیشن 5 سونی به بازار، اشتیاق گیمرها برای خرید این محصول روز به روز بیشتر می شود. در مطلب قبل سه مورد از نکاتی که باید پیش از خرید PS5 در نظر گرفت را با یکدیگر مرور کردیم. در ادامه سه مورد دیگر از این نکات را به شما یادآوری می کنیم.

4. انتظار برای کنسول بازی PS5

اگر بلافاصله پس از ورود یک کنسول جدید به بازار آن را خریداری کنید، علاوه بر پرداخت هزینه های گزاف و کنار آمدن با برخی مشکلات سخت افزاری، از یک سری خدمات بی بهره می مانید.

پس از گذشت چند ماه قیمت دستگاه به طور قابل توجهی کاهش یافته و برخی نواقص موجود در نسخه اورجینال برطرف می شود. تا آن هنگام باندل ها بازی های بیشتر و متنوع تری را شامل خواهند شد و اندازه دستگاه نیز ممکن است اندکی کاهش پیدا کند. بنابراین اگر چند ماه یا حتی چند سال پس از عرضه کنسول بازی PS5، آن را خریداری کنید علاوه بر پرداخت هزینه کمتر از مزایای بیشتری بهره مند خواهید شد.

5. دقت در تصمیم گیری

در نظر داشته باشید که پلی استیشن 5 سونی تنها گزینه موجود در بازار نیست. نسل بعدی کنسول های مایکروسافت یعنی Xbox Series X و Xbox Series S چند روز قبل از PS5 وارد بازار می شوند. کامپیوترهای گیمینگ نیز طرفداران زیادی در بین علاقه مندان به گیم و بازی های ویدیویی دارند.

اگر جزو طرفداران پلی استیشن هستید احتمالا تا کنون تصمیم قاطعانه ای برای خرید گرفتید. اما توصیه ما به شما این است که گزینه های دیگر را نیز مد نظر داشته باشید. سری S ایکس باکس ممکن است نسبت به PS5 ضعیف تر باشد اما قیمت در نظر گرفته شده برای آن تنها 300 دلار است.

هر دو سری جدید ایکس باکس دارای ویژگی سازگاری عقبرو هستند؛ یعنی امکان اجرای بازی های ایکس باکس وان، ایکس باکس 360 و ایکس باکس نیز روی آن وجود دارد. علاوه بر این سرویس Xbox Game Pass نیز امکان انجام انواع بازی های ایکس باکس را برای شما فراهم می کند.

همچنین به خاطر داشته باشید که به جای خرید کنسول بازی PS5 و با پرداخت همان هزینه می توانید یک کامپیوتر گیمینگ نسبتا پیشرفته را برای خود دست و پا کنید. انجام بازی های رایانه ای مزایای بسیاری دارد که از میان آن ها می توان به گزینه های کنترلی بیشتر، عملکرد گرافیکی بهتر و امکان بازی چند نفره (بدون پرداخت هزینه اضافی) اشاره کرد.

6. عدم دسترسی سریع به کنسول بازی PS5

پس از اعلام تاریخ پیش فروش پلی استیشن 5 سونی، موج عظیمی از علاقه مندان بلافاصله نسبت به خرید آن اقدام نموده و قفسه های فروشگاه های خرده فروشی آنلاین را خالی کردند. بنابراین هیچ تضمینی نیست که شما بتوانید هنگام عرضه و یا حتی چند روز پس از آن، به کنسول جدید دسترسی داشته باشید. با این حال می توانید با مراجعه به سایت های مختلف از وجود PS5 در فروشگاه ها باخبر شوید و در صورت موجودیت کالا آن را خریداری کنید.

در پایان باید بگوییم که خرید کنسول بازی به محض ورود به بازار بدون شک بسیار هیجان انگیز است. با این حال شاید بهتر باشد پیش از خرید محصول، مواردی را که در این دو مطلب به آن ها اشاره کردیم را در گوشه ای از خاطر خود نگه دارید.

ارسال نظر