چند بازی معروف در چین تعلیق خواهند شد

شرکت بلیزارد با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که به خاطر عدم توافق با NetEase، همکار ناشر و لایسنس بازی‌ها در چین برخی آثار را در این کشور تعلیق خواهد کرد.

چند بازی معروف در چین تعلیق خواهند شد

بازی‌هایی نظیر بازی World of Warcraft، بازی Hearthstone، بازی Overwatch 2، بازی Starcraft، بازی Heroes of the Storm، بازی Diablo 3 و بازی Warcraft 3: Reforged از تاریخ ۳ بهمن امسال (۲۶ ژانویه ۲۰۲۳) در چین در دسترس نخواهند بود.

بلیزارد فروش این آثار را متوقف کرده و در روزهای آتی به کاربران چینی راهنمایی لازم را ارائه خواهد کرد؛ هرچند زمان مشخصی اعلام نشد. شرکت نت‌ایز در بیانیه‌ای گفته است بازی Diablo Immortal در توافق دیگری بوده است و همچنان در کشور چین موجود خواهد بود. بازی‌های در دست‌ انتشار نظیر Dragonflight، گسترش‌دهنده World of Warcraft و فصل دوم Overwatch 2 اواخر امسال در دسترس قرار خواهند گرفت.

NetEase که دومین ناشر بزرگ کشور چین است از سال ۲۰۰۸ وظیفه انتشار آثار شرکت بلیزارد در این کشور را برعهده داشته است و همکاری این دو باعث می‌شد که بازی‌های بلیزارد با قوانین محتوای سفت‌وسخت چین سازگار باشند. نت‌ایز در لیگ اورواچ بلیزارد دارای حق امتیاز است و تیم اژدهایان شانگهای متعلق به این شرکت است. بلومبرگ پیش‌تر گزارش داده بود در ماه اوت دو شرکت نتوانستند روی مفاد قراردادی به توافق برسند و یک بازی موبایلی World of Warcraft لغو شد.

در ادامه بلومبرگ گفت مشکلات تنها مختص به بخش مالی معامله نبوده و داشتن مالکیت معنوی و اطلاعات بازیکنان هم محل مناقشه طرفین بوده است. مایک ایبارا، رئیس بلیزارد گفت: «ما از شور و اشتیاق جامعه چینی در طول تقریبا ۲۰ سالی که بازی‌های خود را به این کشور آورده‌ایم، به‌شدت سپاسگزار هستیم. ما به‌دنبال راه دیگری هستیم تا بار دیگر آثار خود را در آینده برای بازیکنان در دسترس قرار دهیم».

شرکت NetEase هم گفته است درآمد این بازی‌ها «درصدی پایین و تک‌رقمی» از کل درآمد این شرکت بوده است.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر