هشدار گوگل به کاربرانی که از ارتباط امن استفاده نمی کنند

همزمان با روز جهانی اینترنت امن، گوگل از سیستم جدید ورود به اکانت های جیمیل خود برای امنیت بیشتر رونمایی کرد.

هشدار گوگل به کاربرانی که از ارتباط امن استفاده نمی کنند

به گزارش کلیک، گوگل سال گذشته اعلام کرده بود که برای سرویس جیمیل خود از یک سیستم ارتباط امن برای کاربران استفاده خواهد کرد که به قول خود نیز عمل کرد و امروزه حدود 1 میلیارد کاربر از این ارتباط امن استفاده می کنند. گوگل همچنین به کاربرانی که از ارتباط های نا امن استفاده می کنند هشدار امنیتی می دهد.

کاربرانی که از نسخه وب جیمیل استفاده می کنند هنگام ارسال ایمیل به شخصی که اکانت خود را رمز گذاری نکرده هشداری امنیتی دریافت می کنند. همچنین اگر از طرف شخصی که جیمیل خود را رمز گذاری نکرده ایمیلی دریافت کنید نیز با این هشدار روبرو می شوید.این هشدار به صورت علامت یک قفل در بالای صفحه نمایش ظاهر حواهد شد.

encrypted-gmail

رمز گذاری امری بسیار مهم است و ریسک هک شدن ایمیل را بسیار کاهش می دهد. پیش از این جیمیل سرور های خود را به پروتکل امن HTTPS تغییر داده بود که باعث رمز گذاری داده ها می شد ولی تمامی سرویس دهنده های ایمیل از این پروتکل امن استفاده نمی کنند.

طبق آماری که سال گذشته شرکت گوگل اعلام کرد 57 درصد از ایمیل هایی که کاربران سرویس های دیگر برای کاربران جیمیل می فرستند رمز گذاری شده اند. این در حالی است که همین رقم برای کاربران جیمیل 81 درصد است.

همچنین از این پس تصویر پروفایل اکانت کاربرانی که توسط گوگل تایید نشده اند به صورت علامت سوال خواهد بود.

authenticated-gmail

تایید بدین معنا خواهد بود که گوگل از روش های مختلفی بررسی می کند که آیا شخص ارسال کننده جیمیل قصد خرابکاری دارد یا خیر.اگر شما از طرف شرکت ها و موسسات بزرگ(مانند گوگل،یاهو و یا هات میل)ایمیلی دریافت کردید که فرستنده آن تایید نشده بود باید بسیار مراقب باشید چون این ایمیل تقلبی بوده و امکان سرقت اطلاعاتی از شما وجود دارد.

تایید نشده بودن ایمیلی صرفا بدین معنا نیست که این ایمیل برای شما خطر ساز خواهد بود ولی گوگل برای احتیاط بیشتر این هشدار های امنیتی را به کاربران داده است.

گوگل در یک طرح تشویقی به کاربرانی که امنیت اکانت خود را ارتقا دهند 2گیگابایت فضای Google Drive اختصاص خواهد داد،پروسه ای که به ادعای جیمیل 2 دقیقه زمان می برد.

منبع:techcrunch

ارسال نظر