سفر به مریخ تنها در سه روز

<p>یک از بزرگترین موانع فرستادن فضانوردان به مریخ سخت بودن خود سفر است. اما یکی از محققین ناسا فرض را بر این گذاشته است که سفر، با توجه به نوآوری های علمی اخیر، سریع تر انجام خواهد شد. فیلیپ لوبین (Philip Lubin) برای برنامه ای که درباره پیشرانه انرژی است به ناسا 360 ملحق شد. در حال حاضر سفر مریخ حدود پنج ماه طول خواهد کشید. از طریق سیستمی به نام "پیشرانه فوتونیک" شاتلی که فضانوردان را حمل می کند می تواند یک ماهه به مقصد برسد. فضاپیمای روباتیک سبک وزن می تواند این مسیر را طی سه روز سفر کند. می توان از فناوری مشابه برای دسترسی به نقاط دورتر منظومه شمسی و ورای آن استفاده کرد. در گزارشی Wired، فناوری پیشرانه را به عنوان "سیستم فرضی که می تواند از ذرات نور برای به حرکت در آوردن اجسام در فضا استفاده کند" توصیف کرد. اگر چه ذرات نور حجم ندارند اما انرژی و اندازه حرکت دارند و این همان انرژی ست که وقتی به جسمی منعکس می شود، به فشار تبدیل می شود. لوبین پیشنهاد داد با یک بادبان بزرگ انعکاسی "امکان ایجاد نیروی حرکتی کافی برای افزایش سرعت فضاپیما از طریق پرتاب نور لیزرها از سطح زمین، وجود دارد." فایده دیگر این پیشنهاد هزینه اجرایی آن است. لوبین می گوید این سیستم، که با فضاپیمای کوچکتر بهترین عملکرد را خواهد داشت، هزینه سوخت و هزینه های دیگر که مرتبط با سفر فضایی بلند مدت است را کاهش می دهد. منبع: msn</p>

سفر به مریخ تنها در سه روز

فیلیپ لوبین (Philip Lubin) برای برنامه ای که درباره پیشرانه انرژی است به ناسا 360 ملحق شد. در حال حاضر سفر مریخ حدود پنج ماه طول خواهد کشید. از طریق سیستمی به نام "پیشرانه فوتونیک" شاتلی که فضانوردان را حمل می کند می تواند یک ماهه به مقصد برسد. فضاپیمای روباتیک سبک وزن می تواند این مسیر را طی سه روز سفر کند. می توان از فناوری مشابه برای دسترسی به نقاط دورتر منظومه شمسی و ورای آن استفاده کرد.
در گزارشی Wired، فناوری پیشرانه را به عنوان "سیستم فرضی که می تواند از ذرات نور برای به حرکت در آوردن اجسام در فضا استفاده کند" توصیف کرد.
اگر چه ذرات نور حجم ندارند اما انرژی و اندازه حرکت دارند و این همان انرژی ست که وقتی به جسمی منعکس می شود، به فشار تبدیل می شود. لوبین پیشنهاد داد با یک بادبان بزرگ انعکاسی "امکان ایجاد نیروی حرکتی کافی برای افزایش سرعت فضاپیما از طریق پرتاب نور لیزرها از سطح زمین، وجود دارد."
فایده دیگر این پیشنهاد هزینه اجرایی آن است. لوبین می گوید این سیستم، که با فضاپیمای کوچکتر بهترین عملکرد را خواهد داشت، هزینه سوخت و هزینه های دیگر که مرتبط با سفر فضایی بلند مدت است را کاهش می دهد.
منبع: msn

ارسال نظر