لو رفتن عکس های خصوصی کاربران در فضای مجازی توسط +Google

تصور اینکه عکس ها و کلیپ های ویدئویی موجود در گوشی که می تواند اکثر آنها نیز شخصی باشد و از طرق مختلف به آن اضافه شده در حین کانکت به اینترنت به صورت اتوماتیک آپلود می شود،بدون آنکه شما متوجه این اتفاق باشید ،بسیار سخت بوده ومطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد.

لو رفتن عکس های خصوصی کاربران در فضای مجازی توسط +Google

به گزارش کلیک به نقل از برسام، در صورتی که شما تاکنون متوجه این موضوع نشده باشید با تغییرات جدیدی که در جستجوی مطالب در گوگل انجام شده است ،شما بخشی از این تصاویر و ویدئوها را درنتایج جستجوی گوگل خواهید دید!
آیا این موضوع برای شما یک فاجعه است؟ همین حالا عبارت Photo یا هر عبارت دیگری که منجر به جستجوی تصاویر شود را جستجو کنید(البته جستجوی تصاویر به شکل شخصی باشد)در صورتی که از طریق گوشی اندرویدی خود از طریق اپ گوگل پلاس، پلاس بازی کرده باشید نتیجه این جستجو شما را بهت زده خواهد کرد.

درست متوجه شده اید این اتفاق در صورتی برای شما خواهد افتاد که با گوشی اندرویدی خود با اپ گوگل پلاس به پروفایل خود در گوگل پلاس کانکت شده و پلاس بازی کنید.اگر در حین پلاس بازی خود با گوشی احساس می کنید که برخی اوقات به روز رسانی دیرتری انجام می شود ، این مشکل از اینترنت با سرعت نور در ایران نیست ،بلکه تصاویر موجود در گوشی شما در حال آپلود است.

نکته : این ویژگی تنها برای اسمارت فون های دارنده اندروید ۲٫۲ و بالاتر صدق می کند.

اما سوالی که پیش خواهد آمد این است : آیا راهی برای جلوگیری از این آپلود اتوماتیک وجود دارد؟

با توجه به برند و مدل گوشی اندرویدی خود ، پس از اجرای گوگل پلاس ،منوی اپ گوگل پلاس خود را باز کرده و Setting را انتخاب کنید.در بخش تنظیمات و از قسمت Photo setting گزینه Turn on Instant Upload را که برای آپلود تصاویر و ویدئو های موجود در گوشی به آلبوم اختصاصی ایجاد شده در گوگل پلاس است را غیر فعال کنید.

این گزینه به طور پیش فرض فعال بوده و تصاویر و ویدئو های موجود در گوشی را به آلبوم ایجاد شده در گوگل پلاس منتقل می کند.نکته دیگر در مورد Instant Upload این است که با فعال بودن آن می توان تعیین کرد که تصاویر و ویدئوها از طریق وای فای و دیتا کانکشن و یا تنها از طریق وای فای به صورت اتوماتیک آپلود شود.

اما در صورت آپلود به صورت اتوماتیک ، تا قبل از غیر فعال نمودن InstantUpload خیلی جای نگرانی نیست و اضطراب و هیجان ایجاد شده در ابتدای این مطلب جهت ترغیب شما برای غیر فعال نمودن آن بوده تا شما را از نگهداری تصاویر و ویدئوهای خیلی خیلی شخصی در اسمارت فون خود منصرف کنیم .

اما چرا جای نگرانی نیست؟
چون در صورت آپلود اتوماتیک و ایجاد آلبوم اختصاصی تنها دارنده اکانت گوگل و پروفایل ایجاد شده در گوگل پلاس توسط این اکانت تصاویر و ویدئوهای آپلود شده به صورت اتوماتیک را خواهد دید.در ضمن هیچ یک از آنها نیز به صورت ناخواسته اشتراک گذاری نخواهند شد و حتی در صورت تمایل شما برای اشتراک گذاری اجازه این کار به شما داده نخواهد شد.
هر چند در صورت آپلود بنا به راهنمای گفته شده در گوگل برای Instant Upload تصاویر از دید عموم مخفی می ماند اما همیشه وجود تصاویر شخصی در دنیای بی رحم وب نگران کننده خواهد بود و عاقلانه ترین کار غیر فعال کردن Instant Upload است.همین حالا غیر فعال کنید.

ارسال نظر