پروژه اجرای چندپلتفرمی نرم افزارهای اندروید گوگل لو رفت

گوگل ممکن است از نرم افزارهای اندرویدی فروشگاه Google Play بر روی سیستم عامل Chrome OS پلتفرم لپ تاپ خود پشتیبانی کند.

پروژه اجرای چندپلتفرمی نرم افزارهای اندروید گوگل لو رفت

به گزارش کلیک، یک کاربر سایت Reddit مدرکی را پیدا کرده که شرکت گوگل فرآهم کردن قابلیت های بین پلتفرمی را برای نرم افزارهای خود مد نظر قرار داده است، که در نتیجه، این نرم افزارها می توانند در گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها اجرا شوند.
این قابلیت تا اندازه ای برای مدتی در دسترس بوده است - تعداد محدودی از نرم افزارهای اندرویدی قبلاً در Chrome OS در دسترس بوده اند. اما با این وجود، آپدیت آن که در آینده نزدیک عرضه خواهد شد، این پشتیبانی را به بیش از یک میلیون نرم افزار فروشگاه Google Play گسترش خواهد داد. گوگل هنوز این گزارش ها را تایید نکرده است، اما احتمالاً این شرکت تا کنفرانس I/O developer خود در 18 ماه مه صبر خواهد کرد تا از هرگونه تغییرات در این قابلیت مهم رونمایی کند.
مدتی است مهندسان گوگل در حال کار هستند تا این دو پلتفرم را با هم ترکیب کنند. با این حال، گوگل از طریق یک پست اینترنتی این شایعات را رد کرده، و اعلام کرده که Chrome OS همچنان مورد پشتیبانی خواهد بود. با این اوصاف، با این کشف احتمالاً این شرکت یا برخی از قابلیت های Chrome را در اندروید اتخاذ خواهد کرد و یا به دنبال روش هایی برای تعامل یکپارچه تر آنها با هم خواهد بود.
استراتژی گوگل مشابه پلتفرم Windows 10 مایکروسافت است، که به نرم افزارها اجازه می دهد تا در دستگاه های مختلف اجرا شوند. مایکروسافت امیدوار است که این قابلیت بتواند پیشتازی این شرکت در بازار نرم افزارهای PC را به دستگاه های موبایل گسترش دهد.
گوگل نیز همچنین می تواند امیدوار باشد که سیستم عامل یکپارچه اندروید بتواند با بالا بردن سطح تسلط گوگل بر بازار موبایل کمک کند تا سهم این شرکت در بازار دستگاه های کامپیوتری و محاسباتی افزایش یابد. اندروید تقریباً 80 درصد از سهم بازار جهانی پلتفرم های گوشی های هوشمند را در اختیار دارد، اما با این وجود، طبق اعلام IDC، کامپیوترهای Chromebook گوگل سهم بسیار کمتری از بازار جهانی PC دارند.

منبع:msn

ارسال نظر