محاسبه میزان حجم باقیمانده از اینترنت توسط گوگل

اخیرا گوگل در جهت تلاش برای راضی نگه داشتن کاربران سیستم عامل اندروید و گوگل پلی و همچنین ارتقاء قابلیت های گوگل پلی، قابلیت به تعویق انداختن دانلود اپلیکیشن در صورت عدم وجود حجم ترافیک مناسب در شبکه تلفن همراه، تا زمان اتصال کاربر به شبکه وای فای را طراحی کرده است.

محاسبه میزان حجم باقیمانده از اینترنت توسط گوگل

به گزارش کلیک، اخبار حاکی از این موضوع است که گوگل در حال آزمایش ویژگی جدیدی برای اپلیکیشن های خود در گوگل پلی است. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد دانلود اپلیکیشن ها را در صورت عدم وجود حجم ترافیک کافی برای اینترنت تلفن همراه به تاخیر بیندازند. در صورت اتصال گوشی تلفن کاربر به شبکه وای فای و وجود حجم ترافیک مناسب، دانلود اپلیکیشن به صورت خودکار آغاز شود.

مدتی پیش گوگل ویژگی را طراحی کرده بود که به کاربران در مورد حجم ترافیک باقی مانده شبکه تلفن همراه خود هشدار می داد. اما با ویژگی جدید یعنی عدم دانلود اپلیکیشن در صورت عدم وجود حجم ترافیک کافی، گوگل به کاربران خود این امکان را می دهد که برای دانلود اپلیکیشن ها تا زمان اتصال به شبکه وای فای صبر کنند. البته کاربران می توانند این ویژگی را غیر فعال کرده و در صورت تمایل و بدون توجه به حجم ترافیک باقی مانده، اپلیکیشن مورد نظر خود را دانلود کنند.

از زمانی که این ویژگی تحت آزمایش قرار گرفته است و نتیجه آزمون ها نیز مثبت بوده است، هنگام دانلود اپلیکیشن، برای برخی از کاربران سیستم عامل اندروید، گزینه به تعویق انداختن دانلود تا اتصال به شبکه وای فای نمایش داده می‌شود. در واقع کاربر با انتخاب گزینه بعدا یا Latter به صورت خودکار دانلود اپلیکیشن را تا اتصال به شبکه وای فای به تعویق می اندازد. دانلود اپلیکیشن در این حالت دقیق چند لحظه بعد از اتصال گوشی تلفن همراه کاربر به شبکه وای فای شروع می شود. بنابراین نیازی نیست کاربر برای شروع دانلود اپلیمیشن، گزینه انتخاب کند چون این کار به صورت خودکار انجام خواهد شد.

به عقیده کاربرانی که تا کنون از این ویژگی برای دانلود اپلیکیشن ها استفاده کرده اند، هنوز باگ هایی وجود دارد که باید بر طرف شود. البته گوگل به کاربران سیستم عامل اندروید و گوگل پلی اطمینان داده است که تمام باگ های این ویژگی را برطرف کرده است و آماده رو نمایی از این قابلیت است. بسیاری از کاربران وجود چنین قابلیتی برای دانلود اپلیکیشن ها را مفید و کاربردی می دانند زیرا به نظر این دسته از کاربران با این قابلیت، کاربران هرگز با کمبود و اتمام حجم ترافیک اینترنت مواجه نخواهند شد.

ارسال نظر