دسترسی به اطلاعات بهداشتی بیش از 1.6 میلیون نفر در گوگل

شرکت هوش مصنوعی DeepMind، اطلاعات بیمار را به عنوان بخشی از توافقنامه Royal Free NHS trust  ارائه کرده است.

دسترسی به اطلاعات بهداشتی بیش از 1.6 میلیون نفر در گوگل

به گزارش کلیک، یک شرکت متعلق به گوگل دسترسی به اطلاعات بهداشتی بیش از 1.6 میلیون بیمار را در سه بیمارستان توسط یک NHS trust در لندن فراهم کرده است.

DeepMind، به دلیل بهره گیری نوآورانه اش از هوش مصنوعی، معروف ترین شرکت غول فناوری مستقر در لندن است که اطلاعات بیمار را به عنوان بخشی از توافقنامه Royal Free NHS trust، در بیمارستان سلطنتی، بیمارستان Barnet و Chase Farm ارائه می کند.

این شامل اطلاعاتی در مورد افراد مبتلا به HIV مثبت و همچنین جزئیات مصرف بیش از حد مواد مخدر، سقط جنین و اطلاعات بهداشتی بیمار طی پنج سال گذشته، با توجه به گزارش New Scientist می باشد.

DeepMind در فوریه اعلام کرد که در حال کار روی یک نرم افزار با همکاری بیمارستان NHS به منظور هشدار کارکنان به بیماران در خطر ابتلا به زوال و مرگ به دلیل نارسایی کلیه است.

فناوری، که از طریق یک برنامه تلفن هوشمند اجرا می شود، تحت حمایت Lord Darzi ، جراح و وزیر سابق بهداشت قرار دارد که هم اکنون مدیر موسسه نوآوری بهداشت جهانی در امپریال کالج لندن است.

با این حال، توافق روی به اشتراک گذاری پرونده بیمار باعث نگرانی در میان افرادی شده که قبلا در مورد جنبش های گوگل در بخش بهداشت و درمان نگران بودند.

سخنگوی Royal Free گفت: به بیماران اطلاع داده نمی شود که اطلاعات در دسترس است بلکه پنهان شده و چنین توافقی استاندارد است.

او گفت: "قرارداد ما با DeepMind شرایط به اشتراک گذاری اطلاعات تحت استاندارد NHS انگلستان است و مشابه سایر 1500 موافقت نامه دیگر با سازمان های شخص ثالث که اطلاعات بیمار NHS را پردازش می کنند، می باشد.

"همانند موافقت نامه های به اشتراک گذاری اطلاعات با سازمان های غیر NHS ، بیماران می توانند از طریق تماس با مأمور حفاظت از اطلاعات، از هر سیستم به اشتراک گذاری اطلاعات انصراف دهند."

سام اسمیت، از گروه حفاظت از اطلاعات بهداشتی MedConfidential، به New Scientist گفت: "این فقط در مورد عملکرد کلیه است. آنها در حال گرفتن اطلاعات کامل هستند.

"تلاش DeepMind برای ساخت یک الگوریتم ژنتیک که بتواند این کار را برای هر چیزی میسر کند چیست؟ - هر چیزی که شما بتوانید آن را بسنجید. سوال بزرگ این است که چرا آن را می خواهند؟ این یک مجموعه بسیار غنی از اطلاعات است. چرا که اگر متقاضی کمکهای اولیه باشید، اطلاعات شما وجود دارد. "

دومینیک کینگ، یک دانشمند ارشد در گوگل DeepMind، به بی بی سی گفت که دسترسی به موقع به اطلاعات بالینی برای پزشکان و پرستاران ضروری است.

او گفت: "این کار روی روی آسیب حاد کلیه تمرکز دارد که سالانه منجر به 40،000 مرگ در انگلستان می شود، که بسیاری از آنها قابل پیشگیری هستند ".

"متخصصان کلیه که بانی این کار شده اند، مطمئن هستند که سیستم هشدار ما، نتایج را برای بیماران شان دگرگون می کنند. برای ما تولید این هشدار با توجه به طیف وسیعی از آزمون ها در فواصل زمانی مختلف ضروری است. "

منبع: theguardian

ارسال نظر