گوگل‌پلی به کروم‌بوک راه پیدا کرد

کروم‌بوک اکنون از گوگل‌پلی و اپلیکیشن‌های اندروید حمایت می‌کند. کروم‌بوک با این کار بیش از پیش وارد عرصه رقابت با ویندوز پی سی خواهد شد. در حال حاضر این اپلیکیشن‌ها در ایسوس کروم‌بوک در دسترس هستند.

گوگل‌پلی به کروم‌بوک راه پیدا کرد

به گزارش کلیک، گوگل کروم‌بوک OS 53 را راه‌اندازی کرده است تا برای اولین بار گوگل پلی و تمام ۱٫۵ میلیون اپلیکیشن‌های اندروید را به کروم‌بوک بیاورد.

اولین کسانی که از این مزیت جدید بهره خواهند برد کاربران ایسوس کروم‌بوک فلیپ هستند که اکنون به گوگل پلی دسترسی دارند. عکس‌العمل کاربران فلیپ تاکنون مثبت بوده است.

گوگل در ماه می اعلام کرد که اپلیکیشن‌های اندروید و گوگل امسال به کروم‌بوک و دستگاه‌های لمسی مانند فلیپ، ایسر کروم‌بوک R 11 و کروم‌بوک پیکسل ۲۰۱۵ خواهد آمد. گوگل لیست کروم‌بوک هایی را که می‌توانند اپلیکیشن‌های اندروید را حمایت کنند، به‌روز خواهد کرد.

اپلیکیشن‌های اندروید در کروم‌بوک باید دستگاه را برای کسانی که فعالیت‌های آفلاین بیشتری نیاز دارند، جذاب‌تر باشد و کاربران به هر دو وب استور و گوگل‌پلی دسترسی داشته باشند. این حرکت ممکن است برای ویندوز پی سی دردسر ایجاد کند.

کروم‌بوک ها در مدارس محبوب هستند اما کمتر در شرکت‌ها استفاده می‌شوند، و از قضا سرمایه‌گذاری‌های اخیر مایکروسافت درزمینهٔ آفیس برای اندروید می‌تواند محبوبیت کروم‌بوک برای این گروه را تقویت کند.

علاوه بر این، به‌زودی کروم‌بوک ممکن است برنامه‌های بیشتری نسبت به ویندوز دسکتاپ اجرا کند.

ارسال نظر