گوگل هم به صف حامیان مبارزه با ویروس زیکا پیوست

قبل از اینکه در نوامبر سال گذشته پشه ناقل ویروس زیکا به آمریکای لاتین حمله کند، تقریبا هیچ کس خارج از منطقه در مورد این بیماری چیزی نشنیده بود.

گوگل هم به صف حامیان مبارزه با ویروس زیکا پیوست

به گزارش کلیک، بیشتر اطلاعات در مورد این ویروس، نه تنها برای مردم عادی بلکه برای پزشکان نیز به صورت یک معما باقی مانده است. تشخیص این بیماری نیز بسیار مشکل است، زیرا از هر ۵ بیمار مبتلا به این بیماری، در۴ نفر از آنها هیچ علائمی مشاهده نشده است.
اکنون فناوری گوگل تصمیم گرفته تا با استفاده از قدرت پردازش گسترده اش اطلاعاتی را در مورد این بیماری به دست آورد و هم چنین جلوی گسترش این بیماری را نیز بگیرد.

کمپانی گوگل در وبلاگ خود در روز پنجشنبه اعلام کرد که در این زمینه با سازمان یونیسف همکاری خواهد کرد، متخصصانی را به محل اعزام و مبلغ یک میلیون دلار نیز به حمایت ازاین پروژه اختصاص خواهد داد.
در تلاشی به منظور شناسایی ویروس و پیش بینی محل بعدی گسترش آن، شرکتی واقع در کالیفرنیا از تکنولوژی تحلیل داده های عظیم در مورد این ویروس، در مقیاس و سرعت بالا استفاده کرد.

در دنیای امروز، بیماری های مسری به سرعت در سراسر دنیا پخش می شوند، اما در عین حال تکنولوژی نیز تا حد زیادی نحوه ی نگرش به این بیماری ها و نحوه ی مقابله با این بیماری ها را نیز تغییر داده است.
مقابله با بیماری های واگیر داری که در بین مردم پخش می شوند، نیازمند همکاری متقابل سازمان ها، انجمن های علمی و دولت است. شرکت های دارای فناوری عظیم نیز می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.
در برنامه تدتاک، بیل گیتس به عدم کارایی اقدامات انجام شده در زمینه بیماری ویروسی ابولا اشاره و تاکید کرد که برای مقابله با بیماری های مسری بعدی باید تکنولوژی تحلیل داده های عظیم را جدی گرفت. و این دقیقا همین تکنولوژی است که گوگل اکنون امیدوار است در هنگام مواجه با ویروس زیکا گسترش دهد.

محققین در حال جمع آوری اطلاعات در مورد آب وهوا و الگوهای سفر هستند تا پیش بینی کنند که در آینده این ویروس در کدام منطقه پخش خواهد شد.آنگاه این اطلاعات را دراختیار سازمان یونیسف، دولت، و دیگرسازمان ها قرار می دهند تا با استفاده از این اطلاعات تصمیم بگیرند که زمان و منابع خود را در کدام منطقه متمرکز کنند. و در نهایت به هدف اصلی که جلوگیری از گسترش این بیماری است، برسند.

مانند دیگر فناوری هایی که در پاسخ به مشکلات ایجاد شده اند، ازقبیل سیستم فردیاب گوگل و کنترل امنیت فیس بوک، گوگل نیز امیدوار است، سیستمی که برای مبارزه با زیکا طراحی کرده، در موقعیت های اضطراری بعدی نیز کاربرد داشته باشد.
از نوامبر سال گذشته که زیکا در آمریکای لاتین پخش شده، گوگل افزایش ۳۰۰۰ درصدی جستجو درباره ی این بیماری را گزارش داده است، بنابراین این شرکت نیز اطلاعات مربوط به این بیماری را به ۱۶ زبان دنیا در اختیار کاربران قرار داده است.

منبع:msn

ارسال نظر