Red Dead Redemption 2 رقیب بازی GTA V نیست

رسانه کلیک - شرکت تیک تو معتقد است که عرضه عنوان مورد انتظار Red Dead Redemption 2 لطمه ای به فروش بازی GTA V وارد نخواهد کرد!

Red Dead Redemption 2 رقیب بازی GTA V نیست

بر هیچکس پوشیده نیست که بازی ویدیویی محبوب و پرطرفدار Grand Theft Auto V، پرفروش ترین بازی تاریخ صنعت گیم به شمار می رود چرا که پس از گذشت چند سال از انتشار آن، همچنان شاهد فروش فوق العاده آن در بازارهای جهانی هستیم به طوری که نام این عنوان هر هفته در لیست ۱۰ بازی پرفروش دیده می شود. به همین خاطر، در طول چند سال اخیر درآمد خوبی نسیب شرکت تیک تو و استودیوی بازی ساز راک استار گیمز شد.

در طرفی دیگر، در حال حاضر استودیوی راک استار گیمز بر روی توسعه و ساخت عنوان Red Dead Redemption 2 مشغول به کار است. این بازی برای عرضه در بهار سال آینده میلادی (۲۰۱۸) برنامه ریزی شده و حال برخی از تحلیل گران مدعی هستند که انتشار بازی رد دد ردمپشن ۲ تاثیر منفی ای روی فروش بازی Grand Theft Auto V خواهد گذاشت و راک استار یک فضای رقابتی میان عناوین ویدیویی خود ایجاد خواهد کرد. این گروه معتقد هستند که در بهار سال آینده میلادی، فروش بازی جی تی ای وی رو به افول خواهد بود و بازیکنان بیشتر به سمت تهیه عنوان رد دد درمپشن ۲ خواهند رفت.

روز گذشته جلسه گزارش مالی تیک تو برگزار شد که در طی آن، این شرکت اعلام کرد که دو بازی رد دد ردمپشن ۲ و جی تی ای وی رقیب یکدیگر نخواهند بود و به هیچ عنوان به فروش یکدیگر لطمه نخواهند زد. آقای استروس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر ارشد اجرایی شرکت تیک تو، در جواب به سوال اینکه "آیا تیک تو فکر می کند که بازی Red Dead Redemption 2 باعث کاهش درآمد تیک تو از بخش آنلاین بازی GTA Online خواهد شد؟" اعلام کرد که این شرکت به این دو عنوان ویدیویی هرگز به چشم رقیب نگاه نمی کند؛ بلکه بیشتر معتقد است که بازار به اندازه کافی برای فروش هر دو بازی ظرفیت خواهد داشت. با این وجود، پس از انتشار بازی رد دد درمپشن ۲ درآمد حاصل از فروش بازی Grand Theft Auto V کاهش نمی یابد.

Red Dead Redemption 2

آقای استروس زلنیک در این گفت و گو اعلام کرد:

زمانی که بیش از یک بازی ویدیویی در بازار یافت شود که نظر اغلب مردم و بازیکنان را به خود جلب کرده باشد، نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت و منجر به رشد بازار می شود. در این صورت، بازار به صورت رقابتی عمل خواهد کرد که این رقابت در میان تمامی بازی های حاضر در بازار وجود خواهد داشت. حال این بازی می تواند محصول شرکت تیک تو باشد و یا محصول سایر شرکت های رقیب...!

ایشان در ادامه اضافه کرد:

ما بی صبرانه منتظر عرضه بازی Red Dead Redemption 2 هستیم. از این بابت نیز بسیار هیجان زده ایم! ما فکر نمی کنیم که انتشار بازی رد دد ردمپشن ۲ تاثیری در فروش بازی Grand Theft Auto V و بخش آنلاین آن بگذارد.

استروس زلنیک در پایان صحبت های خود از استدلال خود سخن گفت:

تمامی عناوین سرگرم کننده به صورت سخت و تا جایی که می توانند با یکدیگر رقابت و به طریق گوناگون، وقت آزاد شما را پر می کنند. این عناصر سرگرم کننده تنها رقیب اصلی بازی های شرکت ما و یا سایر شرکت های بازی ساز نیستند؛ بلکه آن ها همیشه و با همه چیز رقابت می کنند. به عنوان مثال، در مقابل ارسال پیامک، سرگرمی های دیگری از جمله رفتن به سینما، کتاب خوانی، انجام تکالیف و.. وجود دارد. سرگرمی چیز خوبی است اما اجباری در داشتن آن نیست!

Red Dead Redemption 2

آن طور که به نظر می رسد، شرکت تیک تو از انتشار بازی رد دد ردمپشن ۲ و کاهش احتمالی درآمد از بازی جی تی وی نگران نیست. این در حالی است که سایر شرکت های بازی ساز از جمله یوبی سافت و الکترونیک آرتز از انتشار این عنوان فوق العاده کمی نگران هستند. اگر خبرهای دنیای گیم را دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که در ابتدا قرار بر این بود که بازی رد دد ردمپشن ۲ در پاییز سال میلادی جاری به دست طرفداران و بازی بازان برسد. از آنجا که بیشتر عناوین محبوب شرکت های مشهور اکتیویژن، یوبی سافت، EA و... در پاییز منتشر می شوند، عنوان رد دد ۲ نگرانی ها را دو چندان کرده بود چرا که راهی برای پیشرفت و فروش بالای سایر بازی ها باقی نمی گذارد. خوشبختانه بخشی از نگرانی های این شرکت ها پس از اعلام تاخیر در انتشار بازی Red Dead Redemption 2 برطرف شد.

بازی مورد انتظار Red Dead Redemption 2 در بهار سال میلادی آینده (۲۰۱۸) بر روی کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد. در حال حاضر، نسخه رایانه شخصی این عنوان در هاله ای از ابهام قرار دارد و این نسخه هنوز توسط راک استار تایید نشده است. به علاوه، در انجمن ها و وب سایت رسمی بازی، درخواست های بی شماری مبنی بر عرضه نسخه پی سی بازی دیده می شود که شرکت راک استار هیچ واکنشی نسبت به این درخواست ها نداشته است. البته بهتر است بدانید چندی پیش شرکت تیک تو در جلسه ای اعلام کرد که پلتفرم پی سی از اهمیت بالایی برخودار است. متاسفانه صحبت های مدیر اجرایی شرکت تیک تو چندان روشن و شفاف نیست اما این سخنان احتمال عرضه بازی Red Dead Redemption 2 بر روی پی سی را افزایش داد. فراموش نشود که بیشترین میزان فروش بازی Grand Theft Auto V مربوط به پلتفرم پی سی (PC) است و بدون شک شرکت تیک تو این بازار گسترده و حیاتی را از دست نخواهد داد.

ارسال نظر