تقاضای 3.4 میلیون دلاری هکرها در حمله سایبری به بیمارستان هالیوود

هکرها در ازای برداشتن محدودیت اطلاعات سیستم های کامپیوتری بیمارستان هالیوود، 3.4 میلیون دلار پول تقاضا کرده اند.

تقاضای 3.4 میلیون دلاری هکرها در حمله سایبری به بیمارستان هالیوود

به گزارش کلیک، کارمندان بیمارستان خصوصی هالیوود به دلیل وجود یک باج افزار (بد افزاری که دسترسی به سیستم را محدود می‌کند و در ازای برداشتن محدودیت درخواست باج می‌کند)، یک هفته است که به صورت آفلاین کار می‌کنند و فعالیت‌ های روزانه را با روش قدیمی و با استفاده از قلم و کاغذ ثبت می‌کنند. طبق گفته‌ های مسئولین بیمارستان ،اطلاعات مربوط به بیماران در معرض خطر نیست.

این باج افزار داده ها را به منظور عدم دسترسی افراد دیگر به آن‌ ها کد گذاری می‌کند که شامل اسناد، تصاویر و نرم افزار های دیگر است. هکرها برای برداشتن کدها و رفع محدودیت تقاضای مالی هنگفتی کردند.

پلیس لس آنجلس و متخصصان کامپیوتر پزشکی قانونی که برای رفع این مشکل به بیمارستان کمک می‌کنند، در حال حاضر در حال تحقیق و بررسی در مورد این حمله سایبری هستند. طبق گزارشات منتشر شده، مقامات مسئول معتقد هستند که احتمالا این بیمارستان به طور تصادفی مورد هدف هکرها قرار گرفته است و برنامه ریزی قبلی در مورد این کار وجود نداشته است.

در حالی که وب گاه خبری میشل برای دریافت جدیدترین اخبار در این زمینه به مسئولان بیمارستان دسترسی نداشت، برای رسیدن به پاسخ سوالات رسانه‌ای خود پیام تلفنی منتشر کرد که به این شرح است: ما می‌خواهیم مطمئن شویم زمانی که در حال تحقیق و بررسی در مورد این اتفاق هستیم، هیچ خطری مراقبت از بیماران را تهدید نمی‌کند.

منبع: mashable

ارسال نظر