5 عادت اشتباه که به سلامت مو در هنگام خواب آسیب می‌زنند

چند عادت اشتباه بین مردان و زنان وجود دارد که به سلامت مو در هنگام خواب لطمه وارد می‌کند. با رعایت چند نکته ساده، به فرآیند بازسازی موهای خود در طول شب کمک کنید.

5 عادت اشتباه که به سلامت مو در هنگام خواب آسیب می‌زنند

سلامت مو در هنگام خواب

نگهداری و مراقبت از مو تنها به استفاده از شامپوی مناسب و اجتناب از وسایل حالت‌دهی داغ محدود نمی‌شود.

در هنگام خواب نیز باید مراقب موهای خود باشید، چون تمام غلت زدن‌ها و چرخش‌های شبانه ممکن است به تارهای موی شما آسیب بزنند.

عادت‌های رایجی بین زنان و مردان وجود دارد که به سلامت مو در هنگام خواب آسیب می‌رساند. با رعایت چند نکته ساده می‌توانید این عادت‌ها را کنار گذاشته و به سلامت موهای خود کمک کنید.

همچنین بخوانید: 6 اشتباه رایج در شست و شوی موها

1. خوابیدن با موهای خیس یا مرطوب

خوابیدن با موهای مرطوب نه تنها باعث خیس شدن بالش و جذب آلودگی می‌شود، بلکه آسیب‌های متعددی را به تار موهای شما وارد می‌کند. موی خیس بسیار شکننده است و چرخش و غلتیدن‌های شبانه، باعث شکستن تارها و دونیم شدن آن‌ها می‌شود.

به همین خاطر توصیه می‌شود چند ساعت قبل از خواب، موهای خود را بشویید و یا از سشوار به همراه محافظ حرارتی برای خشک‌کردن موهای خود قبل از خوابیدن استفاده کنید.

سلامت مو در هنگام خواب

2. خوابیدن با موهای بسته به حالت گوجه‌ای

اگر موهای بلندی دارید، احتمالا همیشه آن‌ها را به حالت دم خرگوشی یا گوجه‌ای می‌بندید، حتی در خواب! با این حال بد نیست گاهی به پوست سر خود استراحت دهید، در غیر این صورت تارهای مو ضعیف شده و شروع به ریزش می‌کنند.

باز گذاشتن یا شل کردن موها یک ترفند ساده برای حفظ سلامت مو در هنگام خواب است که علاوه بر حس راحتی، به پوست سر امکان بازسازی می‌دهد.

3. استفاده از روبالشی نامناسب

بهترین جنس برای روبالشی، پارچه ابریشمی است. روبالشی‌های پنبه‌ای، حالت زبری برای موهای شما داشته و از سُر خوردن آن‌ها جلوگیری می‌کند. این موضوع باعث گره خوردن، خشکی و وز شدن موها می‌شود.

روبالشی ابریشمی امکان حرکت آزادانه برای مو را فراهم آورده و از همه مهم‌تر، به سلامت پوستتان کمک می‌کند.

4. خوابیدن با موهای شانه نزده

یکی دیگر از عادات اشتباهی که به سلامت مو در هنگام خواب آسیب می‌رساند، خوابیدن با موهای شانه نزده و درهم‌ریخته است.

احتمالا زمان زیادی را در طول روز مشغول شکل‌دهی به موهای خود هستید، ولی شانه زدن آن‌ها پیش از خواب می‌تواند از گره خوردن‌های اول صبح جلوگیری کند.

شانه یا برس زدن مو همچنین به توزیع یکنواخت روغن‌های طبیعی پوست سر، از ریشه تا انتهای مو کمک می‌کند. روغن طبیعی سر موجب براق شدن و جلوگیری از شکست تارهای مو می‌شود.

5. عدم استفاده از روغن‌های مناسب برای مو

درست مانند پوست، مو نیز در هنگام خواب بازسازی می‌شود.

با چند درمان ساده شبانه می‌توانید به این روند حیاتی کمک کنید. استفاده از روغن‌های مناسب مو در طول شب (حداقل دو بار در هفته)، یک راه عالی برای تقویت و حفظ سلامت مو در هنگام خواب است.

سلامت مو در هنگام خواب

توصیه طلایی: خوابیدن با موی بافته

اگر موهای بلندی دارید، توصیه می‌شود پیش از خواب آن‌ها را به صورت شل ببافید.

خوابیدن با موهای بافته، یکی از اسرار زنان هندی برای داشتن موهای سالم، براق و بلند است.

بافتن مو علاوه بر تقویت و استحکام تارهای مو، باعث رشد سریع آن‌ها می‌شود.

ارسال نظر