کوله پشتی گردی ذهن را خلاق می کند!

رسانه کلیک - اگر از آن دسته افرادی هستید که به کوله پشتی گردی علاقه ای ندارید یا تصور می کنید این سبک از سفر کردن بیهوده است، بهتر است دوباره فکر کنید، چرا که تحقیقات نشان می دهد مسافرت با کوله پشتی نقش موثری در موفقیت افراد دارد.

کوله پشتی گردی ذهن را خلاق می کند!

سفر با کوله پشتی ممکن است در بعضی مواقع دشوار به نظر برسد، اما مطالعه ای که اخیرا انجام شده نشان می دهد کوله پشتی گردی دارای مزایایی همچون بازیابی سلامت روان و افزایش مهارت های شما در حل مشکلات است.

نتایج این تحقیق نشان داد که چگونه کوله پشتی گردی می تواند مهارت های فردی و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد (با توجه به اینکه چگونه می توانید خود را با موقعیت های دشوار در سفر وفق دهید).

محققان دانشگاه های Sun Yat-sen و Shaanxi چین و دانشگاه Edith Cowan استرالیا روی نزدیک به 500 کوله پشتی گرد چینی و غربی در بازه زمانی یک سال تحقیق کردند. در این پژوهش کوله پشتی گردی به عنوان سفری در نظر گرفته شد که توسط افرادی انجام می شود که ترجیح می دهند هزینه کمتر، سفر طولانی تر، برنامه های سفر انعطاف پذیر، ملاقات سایر مسافران و شرکت در فعالیت های دسته جمعی را تجربه کنند.

آزمودنی های این تحقیق شامل افراد بین 21 تا 35 سال اهل انگلستان، آمریکا، فرانسه، آلمان، هلند، اسپانیا و لهستان بودند که حداقل سه سفر به سبک کوله پشتی گردی انجام داده اند. این افراد به دو گروه تقسیم شدند تا تفاوت های کسانی که ترجیح به سفر گروهی داشتند (کوله پشتی گردهای چینی) و کسانی که ترجیح به سفر تک نفره داشتند (کوله پشتی گرد های غربی) توسط محققین ارزیابی شود.

نتایج در رابطه با افراد غربی نشان می داد توانایی هایی که اغلب در پی کوله پشتی گردی بدست می آید، شامل ارتباط برقرار کردن موثرتر، تصمیم گیری بهتر، توانایی سازگاری با محیط و توانایی برطرف کردن مشکلات است که همگی منجر به افزایش کارایی و اعتماد به نفس افراد می شود.

در افراد چینی، مهارت های کسب شده بیشتر شامل مدیریت هزینه و زمان، بهبود زبان، مدیریت استرس و انگیزه دادن به خود است که بزرگترین کمک برای افزایش کارایی افراد محسوب می شود.

نکته قابل توجه این است که افزایش کارایی در هر دو گروه منجر به افزایش اعتماد به نفس افراد آن گروه شده بود.

پروفسور سم هانگ، یکی از محققین این پروژه می گوید:

ما باور داریم وقتی مردم به بخش های مختلف دنیا سفر می کنند، مخصوصا اگر این سفر در محدوده ای خارج از محدوده فرهنگی آن ها انجام شود، دیدگاه های متفاوتی پیدا خواهند کرد. این کار هدر دادن زمان یا پول نیست، بلکه سرمایه ای بسیار با ارزش است؛ زیرا شما می توانید اعتماد به نفس، شخصیت و کارایی خود را رشد دهید که این موضوع در جایگاه شغلی و سلامت روانی شما بسیار موثر است."

شایان ذکر است؛ این پژوهش در ماه مه تحت عنوان «بهبود مهارت های فردی با کوله پشتی گردی، افزایش کارایی و اعتماد به نفس: آزمایش یک نمونه ساختاری» در مجله Travel Research به چاپ رسید.

نظر شما در رابطه با این سبک سفر کردن چیست؟

ارسال نظر