مهار قطعی ایدز به کمک قرص معجزه گر

مرکز تحقیقات ایدز ویسکانسین، که جشن کلینیک پزشکی جدید خود را در مدیسون روز پنجشنبه گرفت، سلاح جدیدی را برای مبارزه با ایدز منتشر کرد. این سلاح جدید یک قرص است که به افرادی که ایدز ندارند یا در معرض خطر ابتلا به آن هستند داده می شود.

مهار قطعی ایدز به کمک قرص معجزه گر

به گزارش کلیک، بیش از ۳۰ نفر در مدیسون تحت پیشگیری قبل از درمان و یا آمادگی برای جلوگیری از عفونت ایدز هستند. آن ها روزانه داروی Truvada را که توسط بسیاری از مبتلایان به ویروس ایدز نیز استفاده می شود، مصرف می کنند و به طور منظم برای تشخیص بیماری ایدز و دیگر بیماری های مقاربتی تست می دهند.

مایک گیفورد، مرکز تحقیقات ایدز ویسکانسین گفت: "این مهم ترین استراتژی جدید پیشگیری از HIV می باشد که تاکنون ابداع شده است."

این مرکز هم چنین یک مرکز خدماتی و یک داروخانه اضافه کرده که شامل شبکه ای از خدمات مانند مراقبت از دندان، بهداشت رفتاری، یک انبار غذا و خدمات اجتماعی می شود.

به لطف بودجه ۱ میلیون دلاری نوسازی، فضای در دسترس بخش های مختلف پزشکی این مرکز ۲ برابر شده است.

در ماه اکتبر، این مرکز آمادگی خود را برای کمک به افرادی که در معرض خطر بسیار بالایی از ابتلا به HIV از طریق رابطه جنسی و یا تزریق و استفاده از مواد مخدر بودند، اعلام کرد. پس از بازگشایی مرکز خدماتی در ماه دسامبر این خدمات برای مردم دردسترس قرار گرفت.

سازمان غذا و دارو چنین کمک هایی را در سال ۲۰۱۲ به تصویب رساند، اما آن را به طور گسترده تا زمانی که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها دستورالعمل های بالینی را در سال ۲۰۱۴ دریافت نکردند استفاده نمی کرد.

گیفورد گفت که تا کنون، ۳۴ از ۸۰ نفر از طریق مرکز تحقیقات ایدز ویسکانسین تحت درمان می باشند. او گفت: " هدف این است که ۲۵۰ نفر این داروی پیشگیرانه را تا پایان سال و حداقل ۱۰۰۰ نفر در چند سال آینده استفاده نمایند. در این مرحله، ما باید شاهد کاهش ابتلای مردم به بیماری ایدز پس از مصرف این داروها باشیم."

تعداد ابتلا به HIV در ویسکانسین در دهه گذشته نسبتا پایدار بوده است که به طور میانگین ۲۴۷ مورد در سال است. نرخ تشخیص ایدز در ویسکانس در سال ۲۰۱۴ در میان ایالت های مختلف، نهم بوده است. سال گذشته، ۶۲ درصد از موارد جدید در میان اقلیت های نژادی و قومی بود. در حدود ۸۰۰۰ نفر هم در ایالت با HIV زندگی می کنند.
امیلی کوملین گفت ، درمانگاه بهداشت ی HIV / AIDS UW آمادگی دارد تا حدود ۱۳۰ بیمار در آن تحت درمان قرار گیرند. سخنگو کیم ووم هم گفت که در درمانگاه کلینیک HIV / AIDS ، حدود ۴۵ بیمار در حال درمان می باشند.
گیفورد گفت که ۳۵ سال از اولین گزارش از آن چه که در حال حاضر به عنوان بیماری HIV / ایدز شناخته می شود، می گذرد و هم چنان انگ و تبعیض آن باقی مانده است . او گفت ما می خواهیم محیطی را ایجاد کنیم که در آن بیماران ما احساس بسیار راحتی داشته باشند. حتی اگر یک بیمار هم امکان ابتلایش وجود داشته باشد، ما نمی خواهیم که این اتفاق بیافتد.
همه ما امیدواریم روزی برسد که برای بیماری هایی مانند ایدز یا سرطان های مختلف روش های درمان قطعی وجود داشته باشد و کسی را به دلیل این بیماری ها از دست ندهیم.
ارسال نظر