افزایش امیدواری ها برای جلوگیری از مشکلات صرع و مغز و اعصاب

یکی از محققان IBM به نام استفان هارِر، در حال گسترش راه جدیدی برای کنترل مغز افراد به منظور پیش بینی حملات صرع است. او در حال آماده سازی یک سیستم کامپیوتری است که مشابه یک مغز مصنوعی است و قرار است برای تحلیل مغز واقعی مورد استفاده قرار گیرد.

افزایش امیدواری ها برای جلوگیری از مشکلات صرع و مغز و اعصاب

به گزارش کلیک، هارر و تیم تحقیقاتی او از شبکه‌های عصبی (سیستم‌ها و روش‌های نوین برای یادگیری ماشینی) بهره می‌برند که یک نرم افزار کاربردی برای تفسیر امواج مغزی در این سیستم کامپیوتری است. امواج مغزی از مغز بیمار به این نرم افزار انتقال داده می‌شوند و سپس توسط سخت افزار اختصاصی IBM مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرند. یک تراشه IBM با نام TrueNorth وظیفه تأمین نیروی این سیستم نرم افزاری را به عهده دارد. معماری این تراشه به گونه‌ای طراحی شده است که منعکس کننده مغز بشر است و آن را به یک شبکه عصبی کارآمد تبدیل می‌کند.

تیم تحقیقاتی پیش بینی کرده است که این تراشه احتمالا با یک کامپیوتر خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نهایت تبدیل به یک وسیله پوشیدنی می‌شود که همراه با وسیله‌ای که در مغز کاشته می‌شود، فعالیت خود را شروع می‌کند. وسیله قرار داده شده در مغز اطلاعات امواج مغزی را به تراشه ارسال می‌کند. تراشه از اطلاعات ارسال شده برای بررسی احتمال وقوع حملات سرع استفاده می‌کند. هارر اذعان می‌کند که وی و تیم تحقیقاتی او قصد دارند که این سیستم کامپیوتری را تبدیل به یک وسیله پوشیدنی قابل استفاده برای بیماران کنند که در ۲۴ ساعت ۷ روز هفته اطلاعات مغز را بررسی کند. وی در ادامه گفت این روش تنها راهی است که می‌تواند این فناوری را واقعا از تحقیقات بسیار عالی در این زمینه متمایز کند و موجب می‌شود فراتر از تحقیقات حال حاضر باشد. وی افزود زمانی که الگویی برای امواج مغزی جهت پیش بینی حملات صرع تعیین شود، پزشکان می‌توانند با استفاده از یک گوشی هوشمند از احتمال وقوع حملات صرع مطلع شوند.

متخصصان با استفاده از داده‌های به دست آمده از تحقیقات قبلی در مورد کاشت وسایل مختلف در مغز، انتظار دارند بتوانند علل مختلف زمینه ساز تشنج را نیز مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. هارر و تیم تحقیقاتی او امیدوارند که بتوانند از این اطلاعات برای رفع نقایص این دستگاه و استفاده از آن برای پیش بینی حملات صرع و حتی جلوگیری از وقوع آن‌ها استفاده کنند. در مورد جلوگیری از حملات صرع می‌توان گفت که مغز مصنوعی می‌تواند عملکرد نادرست مغز واقعی را جبران کند

منبع: digitaltrends

ارسال نظر