زمین از مریخ چگونه دیده می شود؟ + عکس

این تصویر باورنکردنی ناسا که توسط مدارگرد اکتشافی مریخ گرفته شده، نه تنها جزییات اقلیم های ما را از مریخ نشان می دهد بلکه اندازه نسبی ما و قمر کوچک ما را نیز به نمایش گذاشته است.

زمین از مریخ چگونه دیده می شود؟ + عکس

به گزارش کلیک ، هیچ چیز مانند تماشای سیاره کوچک آبی‌مان در گستره فضا، چشم اندازی از زندگی انسان نمی‌دهد.

این تصویر به عنوان بخشی از تمرین درجه بندی برای دوربین HiRISE مدارگرد مریخ گرفته شده و زمین را از فاصله حدود ۲۰۵ میلیون کیلومتری نشان می دهد.

دید مریخ از زمین

این دید چنان تمیز و واضح است که می توان قاره های زمین را مشاهده کرد و استرالیا مانند یک لکه قرمز در مرکز کره، و جنوب شرق آسیا در بالا سمت چپ دیده می شوند. نقطه شفاف در پایین قطب جنوب و تکه های سفید دیگر ابرها هستند.

این عکس ترکیبی از دو نوردهی است که در ۲۰ نوامبر ۲۰۱۶ گرفته شده و روشنایی اندک آن تنظیم شده است تا ماه در مقایسه با زمین خود را نشان دهد.

اما حواستان باشد فریب نخورید. اینکه ماه وز مین در این تصویر خیلی نزدیک به نظر می رسند، به این دلیل است که ماه تقریبا از نقطه دید مریخ، پشت زمین قرار گرفته است، از این رو کمی نزدیک تر از واقعیت به نظر می‌رسد.

در واقعیت فاصله بین سیاره ما و ماه حدود ۳۰ برابر قطر زمین است که معادل ۳۸۴،۴۰۰ کیلومتر می شود. این فاصله کافی است تا همه سیارات بین ما و قمر ما قرار گیرند.

در تصویر زیر می توانید این چشم انداز مقایسه ای را مشاهده کنید:

مقایسه اندازه سیارات

با وجود اینکه ماه ما در این تصویر بسیار کوچک به نظر می رسد اما در واقع پنجمین قمر بزرگ منظومه شمسی است و نسبت به سیاره ما، قمر نسبتا بزرگی محسوب می شود.(شارون، قمر پلوتو بزرگ‌تر است اما پلوتو دیگر سیاره محسوب نمی‌شود).

کمی عجیب است اما در آینده ممکن است انسان بر روی سطح مریخ ایستاده و شاهد چنین منظره‌ای باشد. نیل آرمسترانگ می گوید "ناگهان متوجه شدم این نخود کوچک، زیبا و آبی، سیاره من زمین است. شصتم را بالا برده و یک چشمم را بستم. شصت من سیاره زمین را از نظر محو کرد. دیگر احساس یک غول را نداشتم. بسیار بسیار حس کوچکی به من دست داد."

ارسال نظر