چگونگی ورود غول ارتباطی فرانسوی به ایران

پس از سفر هیات دولت در سال گذشته به فرانسه، احتمالاتی مبنی بر همکاری کمپانی اورنج با اپراتور اول مطرح شد.

چگونگی ورود غول ارتباطی فرانسوی به ایران

به گزارش کلیک، در همان زمان، محمود واعظی، وزیر ارتباطات مطرح کرد که یکی از اپراتورهای بزرگ فرانسه که در ۲۸ کشور دنیا فعال است، برای همکاری بیشتر با اپراتورهای تلفن همراه ایران و نیز تولید سیم‌کارت و کارت هوشمند ابراز تمایل کرده است.

واعظی گفته بود: این اپراتور برای حضور در اپراتور مجازی تلفن همراه ایران نیز اظهار تمایل کرده است و در حال گفتگو با یکی از اپراتورهای تلفن همراه ایران است.

مدیرعامل اپراتور اول کشور، در نمایشگاه ایران-تلکام ۲۰۱۵، در پاسخ رسانه‌ها گفته بود: کمپانی‌های خارجی برای ورود به صنعت ارتباطات ایران تمایل خود را نشان داده‌اند اما ورود این اپراتورها در قالب خرید سهام اپراتور اول، نیازمند رعایت قوانین مشخصی است که درزمان خودش باید درباره این موضوع صحبت کرد.

وی با اشاره به این موضوع که در صورت صلاح دید، وزیر نام اپراتور طرف مذاکره را عنوان خواهد کرد، گفت: ما هیچ منعی برای واگذاری سهام در بورس نداریم. شرکت ارتباطات سیار یک شرکت بورسی است و فروش سهام آن می‌تواند از طریق بورس صورت گیرد.

او اذعان کرد: آن‌ها به ‌صورت جدی دنبال خرید سهام اپراتور اول به‌ عنوان یک شرکت سودده هستند زیرا طی ۱۰ سال گذشته، وضعیت این صنعت دستخوش تحولاتی شده و درآمد اپراتورهای دنیا به ‌شدت کاهش یافته است؛ در حالی‌که اپراتور اول همچنان وضعیتی رو به رشد دارد.

حالا و پس از گذشت چندماه، کمپانی اورنج عنوان کرد: اورنج نیز مانند سایر اپراتور های بین‌المللی به دنبال شکار فرصت‌های موجود در بازار ایران در دوران پسابرجام و توافق هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی است.

سخنگوی این شرکت اظهار امیدواری کرده است که مذاکرات‌شان با اپراتور اول ایران، طی چندماه آینده به نتیجه برسد.

نام تجاری اورنج اولین‌بار، توسط شرکت هاچیسون ایجاد شد. این شرکت در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی، اقدام به خریداری سهام شرکت ارتباطات میکروتل نمود و در طول سال‌های نخست دهه ۱۹۹۰ میلادی، شرکت هاچیسون، تقریبأ تمامی سهام میکروتل را، بدست آورد. سپس در سال ۱۹۹۴ نام آنرا به اورنج تغییر داد.

کمپانی اورنج، یک شرکت چندملیتی-فرانسوی است. این شرکت در سطح بین‌المللی و خدمات تلفن‌های همراه و ثابت، اینترنت و اینترنت تلفن همراه و خدمات تلویزیون بین‌اللملی کار می‌کند و بیش از ۲۳۰میلیون مشترک دارد. اورنج معروف‌ترین نام تجاری شرکت فرانس تلکوم است.

کمپانی اورنج در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط شرکت فرانس تلکوم خریداری شده است. با این که این کمپانی یک شرکت تابع فرانس تلکوم محسوب می‌شود اما فعالیت آن تحت مدیریت مستقل است.

شرکت فرانس تلکوم، با دارا بودن حدود ۲۲۱ میلیون مشترک در سرتاسر دنیا، بزرگترین شرکت مخابراتی فرانسه است و رتبه ۷۱ مین شرکت بزرگ دنیا را در اختیار دارد. دفتر مرکزی این شرکت در پاریس مستقر است.

ارسال نظر