نحوه استفاده از Google Keep

ویژگی‌های چند وظیفه‌ای می‌تواند توسط Google Keep برای یادداشت برداری و وب‌گردی هم‌زمان در یک صفحه بر روی سیستم‌های اندروید، ios و Chromebook استفاده شود.

نحوه استفاده از Google Keep

گاهی در حین وب‌گردی نیاز به یادداشت پیدا می‌کنید، مخصوصا اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید اسناد گوگل چندان مناسب نخواهد بود. زیرا از اوایل آوریل ۲۰۱۶ اسناد گوگل دیگر ازنمایش طرفین و اسلاید بر روی آیپاد حمایت نمی‌کند. بنابراین شما دائما درگیر تغییر صفحه از اسناد گوگل به مرورگر خواهید بود.

اما نیازی نیست برای به‌روز‌رسانی اسناد گوگل صبر کنید. درعوض Google Keep، یعنی برنامه یادداشت برداری گوگل را امتحان کنید.

دید انشعابی با کیپ( ios )

اکنور گوگل کیپ و کروم هردو با نمایش طرفین و اسلاید کار می‌کنند. هنگام وب‌گردی با کروم، درهمان صفحه یک پیش نویس از اسناد در Keep ایجاد کنید.

گوگل کیپ تمام گزینه‌های اسناد گوگل را ندارد. در عوض به گوگل کیپ به عنوان یک راه ذخیره متون اولیه نگاه کنید. این برنامه کلمات را پررنگ یا ایرانیک نمی‌کند و هیچ فونت خاصی ندارد، تنها یک متن ساده در آن نوشته می‌شود. برای پیش‌نویس یک سند راه بسیار خوبی است. برای افزودن لینک می‌توانید کپی و پیست کنید.

شما می‌توانید روی یک یادداشت ویرایش نیز انجام دهید. آیکون یک فرد را در یادداشت خود اضافه کرده و سپس یک آدرس ایمیل را وارد کنید. همکاران شما نیز قادر به ویرایش یادداشت خواهند بود. برخلاف اسناد گوگل، یک یادداشت گوگل کیپ پس از به اشتراک گذاری تنها یک سطح اجازه با دسترسی کامل برای ویرایش خواهد داشت.

slideover+on+ios+2

انتقال به اسناد گوگل(اندروید، ios ، وب)

هنگام نیاز می‌توانید یادداشت گوگل کیپ را به اسناد گوگل تبدیل کنید. گزینه "More" یا همان سه نقطه را بزنید و سپس گزینه کپی به اسناد گوگل را انتخاب کنید. کیپ عنوان یادداشت شما را با نام سند گوگل ذخیره و در اولین خط اسناد گوگل نگه‌داری می‌کند. در صورت نیاز می‌توانید "Open" را زده و کارتان را در اسناد گوگل ادامه دهید. این ویژگی پیش از این تنها در اندروید و وب قابل اجرا بود.

یادداشت‌های کوچک و دو پنجره(سیستم عامل کروم)

به لطف یکی از ویژگی‌های ستون باریک در سیستم عامل کروم، در Chromebook نیز کیپ به عنوان یک ابزار دم دستی خوب کار می‌کند. همانند ios، در کروم‌بوک نیز می‌توانید دوپنجره در کنار هم قرار دهید.

برخلاف ios، سیستم عامل کروم از سه پنجره باز حمایت می‌کند: یک پنجره باریک که در کنار دو پنجره دیگر نمایش داده می‌شود. کیپ در یک پنجره باریک نیز به‌خوبی کار می‌کند.تنظمیات سه پنجره‌ای به شما اجازه می‌دهد هنگام مشاهده همزمان دو صفحه وب، از آن‌ها یادداشت بردارید.

کلید، یا به عبارت بهتر کلیدهای این تنظیم Alt و پرانتز چپ هستند(جایگزین آن Alt وپرانتز راست). با Ctrl+N یک پنجره مرورگر جدید باز کنید، سپس دکمه‌های ترکیبی Alt و پرانتز چپ را فشار دهید. فشردن Alt و پرانتز چپ پنجره را به نیمه سمت چپ صفحه منتقل می‌کند، فشار مجدد، پنجره را به یک ستون باریک تبدیل می‌کند و بار دیگر آن را به وسط صفحه منتقل می‌کند.

پنجره‌های متعدد (اندروید N )

نسخه بتای اندروید N از سیستم چند پنجره پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از گوگل کیپ، اسناد گوگل و کروم استفاده کنید. زمان استفاده از اندروید N می‌توانید انتخاب کنید از چه ترکیبی از ابزارهای وب‌گردی و نوشتن استفاده کنید. من سیستم چند پنجره را با کیپ و کروم در نکسوس ۵X امتحان کردم. یک صفحه کلید خارجی و صفحه نمایش بزرگ‌تر استفاده از چند پنجره در تبلت‌ها را راحت‌تر می‌سازد.

google-keep-reminders

یادآوری اسناد بر اساس مکان سند (اندروید، ios ، وب)

در نهایت، یک یادداشت گوگل کیپ یک مزیت مهم نسبت به اسناد گوگل دارد: یادآوری محل سند. شما می‌توانید یادداشت گوگل کیپ را تنظیم کنید تا در محل خاصی یادآوری شود، کاری که اسناد گوگل انجام نمی‌دهد.

برای مثال، یک دانشجو ممکن است یادداشت نویسی را در کلاس انجام دهد اما نیاز به تحقیقات جانبی دارد. وی می‌تواند یادآوری مکان گوگل کیپ را فعال کند تا دفعه بعدی در کتابخانه به وی یادآوری کند. این یادآورها در دستگاه‌های اندروید و اپل بهتر کار می‌کنند اما در کروم‌بوک نیز خوب هستند.

منبع: techrepublic

ارسال نظر