کروم بوک ۱۱ G5 شرکت HP با عمر باتری ۱۲٫۵ ساعته به بازار می آید

HP مدل جدیدی به نام ۱۱ G5 به کروم بوک های خود افزوده است.

کروم بوک ۱۱ G5 شرکت HP با عمر باتری ۱۲٫۵ ساعته به بازار می آید

به گزارش کلیک، این کروم بوک دارای صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی (با امکان انتخاب صفحه نمایش لمسی) است و از پردازنده Intel Celeron N3060 استفاده می کند. کروم بوک G5 11 تحولی را در طراحی بدنه تجربه کرده است و نسبت به مدل های قبلی باریک تر و سبک تر شده است (وزن این دستگاه از ۱۱۵۸ گرم به بالاست). باتری این دستگاه قادر است با هر بار شارژ تا ۱۲٫۵ ساعت انرژی لازم را برای کار با آن تامین کند (در مدلی که دارای صفحه نمایش لمسی است این میزان حدود ۱۱ ساعت است).

یکی از مدل های این دستگاه به صفحه نمایش لمسی IPS با کیفیت HP مجهز شده است که توسط گوریلا گلس NBT محافظت می شود که برای افرادی که به دنبال دوام و مقاومت بیشتر دستگاه هستند، مناسب است.

این کروم بوک دارای قیمت بسیار مناسبی است و قیمت آن از ۱۸۹ دلار آغاز می شود.

بازار هدف HP برای کروم بوک G5، دانش آموزان، سربازان و افرادی است که مرتب در حال جا به جایی بوده و به دستگاه های قدرتمند قابل حملی نیاز دارند که بتواند به راحتی وب را مرور کند و از پردازی ابری بهره مند باشد و برای افرادی که در پی گزینه های حرفه ای هستند مناسب نیست.

طبق گزارش IDC، کروم بوک ها توانسته اند سهم بیشتری را نسبت به مک بوک های اپل در بازار لپ تاپ ها آمریکا در سه ماهه اول امسال کسب کنند.

HP همچنین قصد دارد از اقدام گوگل در جهت ارائه اپلیکیشن های اندرویدی برای سیستم عامل کروم استفاده کرده و بازار کروم بوک های خود را گسترش دهد.

کروم بوک ۱۱ G5 به احتمال زیاد در ماه اکتبر (آبان ماه) در بازار های عمومی عرضه می شود.

zdnet

ارسال نظر