فروش گوشی HTC 10 از روز پانزدهم آوریل آغاز می‌شود

بنا به گزارشات به دست آمده، ظاهرا فروش گوشی هوشمند HTC 10 از روز پانزدهم ماه آوریل آغاز شده و کشور تایوان اولین کشوری است که این گوشی در آن عرضه می‌شود.

فروش گوشی HTC 10 از روز پانزدهم آوریل آغاز می‌شود

کمپانی اچ‌تی‌سی از نظر مالی در یک بحران جدی به سر می‌برد. در سال ۲۰۱۵ میزان استقبال کاربران از پرچمدار این برند تایوانی یعنی گوشی هوشمند HTC One M9 ناامیدکننده بود. این موضوع و افت درآمدهای بخش موبایل اچ‌تی‌سی تا قدری پیش رفت که اخبار زیادی در رابطه با احتمال ورشکستگی این کمپانی منتشر شد. اما در هر صورت، اچ‌تی‌سی با استفاده از تدابیر خاصی نظیر کاهش میزان بودجه‌های مصرفی خود و .... همچنان پابرجا مانده و قصد دارد پرچمدار جدید سال ۲۰۱۶ خود را معرفی کند.

پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی که احتمالا HTC 10 نام می‌گیرد نقش بسیار مهمی در بقاء و جلوگیری از ورشکستگی کمپانی اچ‌تی‌سی ایفاء می‌کند. اچ‌تی‌سی بنا به دلایل خاصی این محصول را در جریان نمایشگاه MWC 2016 معرفی نکرد و حال قصد دارد که طی کنفرانسی اختصاصی و در روز دوازدهم ماه آوریل این گوشی هوشمند را رسما معرفی کند. تاکنون شایعاتی زیادی در رابطه با این گوشی هوشمند منتشر شده و چندی پیش اچ‌تی‌سی تیزری را منتشر ساخت که در آن به طور غیرمستقیم به قابلیت پخش صوتی بالای این محصول اشاره شده بود. حال شاه انتشار اطلاعاتی در رابطه با زمان عرضه این گوشی هستیم.

به گزارش کلیک، احتمالا عرضه گوشی هوشمند HTC 10 از روز پانزدهم ماه آوریل یعنی دقیقا سه روز پس از معرفی رسمی این گوشی آغاز می‌شود. کشور تایوان هم اولین کشوری خواهد بود که گوشی هوشمند HTC 10 در آن به فروش می‌رسد. البته هیچ جای تعجبی هم وجود ندارد که این محصول ابتدا در کشور تایوان عرضه شود، چرا که کمپانی اچ‌تی‌سی یک برند تایوانی است. شایعاتی پیشین منتشر شده در رابطه با تاریخ عرضه این محصول از عدم عرضه آن تا ماه می در بازارهای ایالات متحده خبر می‌دادند. اما چنانچه صحت خبرهای اخیر تایید شده باشد و عرضه گوشی HTC 10 در روز پانزدهم ماه آوریل در بازارهای تایوان آغاز شود، احتمالا عرضه آن در ایالات متحده نیز پیش از آغاز ماه می انجام خواهد شد.

حال بهتر است نگاهی به خصوصیات و ویژگی‌های فنی این گوشی هوشمند بیاندازیم. بنا به اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، احتمالا گوشی هوشمند HTC 10 به صفحه نمایشی ۵٫۱۵ اینچی و با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD مجهز می‌شود. در ابتدا گفته می‌شد که پنل نمایشگر این محصول از نوع AMOLED است، اما چندی پیش اخباری مبنی بر احتمال تجهیز این محصول به پنل نمایشگر نوع Super LCD 5 منتشر شد. بدون تردید گوشی هوشمند HTC 10 به سیستم روی چیپ (SoC) 64 بیتی و قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام مجهز می‌شود. رم آن ۴ گیگابایتی بوده و حافظه داخلی دستگاه احتمالا ظرفیت‌های متنوعی را ارائه می‌کند. پیش بینی شده که نسخه پایه‌ای آن از حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره‌مند شود. ضمنا احتمال استفاده از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در این گوشی نیز وجود دارد. سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی این محصول اندروید ۶٫۰ مارشمالو بوده و رابط کاربری اختصاصی Sense 8 اچ‌تی‌سی نیز در کنار آن ارائه می‌شود.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر