پرچمدار هوآوی به تراشه کرین ۹۵۵ و نمایشگر حساس به فشار مجهز می‌شود

بنا به تازه‌ترین گزارشات به دست آمده، ظاهرا پرچمدار جدید هوآوی یعنی گوشی هوشمند Huawei P9 از صفحه نمایشی حساس به فشار و سیستم روی چیپ (SoC) کرین ۹۵۵ هوآوی بهره‌مند می‌شود.

پرچمدار هوآوی به تراشه کرین ۹۵۵ و نمایشگر حساس به فشار مجهز می‌شود

هوآوی طی چند سال اخیر پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و هم اکنون برگ‌ترین کمپانی تولید عرضه کننده گوشی در کشور چین است. میزان رشد این شرکت به قدری زیاد بوده که حتی در سال ۲۰۱۵ توانست خود را به عنوان سومین شرکت بزرگ تولید و عرضه کننده گوشی در دنیا معرفی کند. میزان فروش محصولات این برند چینی در سال ۲۰۱۵ از مرز ۱۰۸ میلیون نسخه عبور کرد و حال که در سال ۲۰۱۶ به سر می‌بریم، انتظارات بیشتری از این برند چینی خواهیم داشت.

هوآوی هنوز پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود یعنی گوشی هوشمند Huawei P9 را معرفی نکرده، اما طبق دعوتنامه رسمی این شرکت ظاهرا در روز ششم ماه آوریل و طی کنفرانس اختصاصی که هوآوی برپا می‌کند شاهد رونمایی رسمی از این محصول خواهیم بود. کنفرانس اختصاصی هوآوی به منظور معرفی رسمی پرچمدار جدیدش در شهر لندن برگزار می‌شود و با توجه به اینکه زمان زیادی تا برپایی آن باقی نمانده، جای تعجبی ندارد که سری شایعات و اخبار مرتبط با گوشی هوشمند هوآوی P9 روز به روز افزایش بیشتری پیدا کند.

به گزارش کلیک، احتمالا هوآوی در جریان کنفرانس روز ششم ماه آوریل خود سه نسخه از گوشی هوشمند Huawei P9 را معرفی می‌کند. نسخه‌ اصلی آن با نام Huawei P9 معرفی می‌شود و دو نسخه دیگر آن به ترتیب Huawei P9 Lite و Huaiwe P9 Max نام خواهند داشت. گوشی هوشمند Hauwei P9 Lite در واقع نسخه ضعیف‌تر و ارزان قیمت‌تر پرچمدار سال ۲۰۱۶ هوآوی بوده و گوشی Huawei P9 Max هم نسخه بزرگ‌تر این محصول به شمار می‌رود. هوآوی چندی پیش تصاویر رسمی مربوط به گوشی هوشمند Huawei P9 را منتشر کرد که البته جزئیات بسیار ناچیزی از آن را در بر داشتند. در این تصاویر که در شبکه اجتماعی چینی زبان Weibo منتشر شده بود، دوربین دوگانه دستگاه و اسکنر اثر انگشت آن به وضوح قابل مشاهده بودند.

۱

اما تازه‌ترین گزارشات مرتبط با پرچمدار سال ۲۰۱۶ هوآوی از تجهیز آن به تراشه کرین ۶۵۵ و صفحه نمایش حساس به فشار خبر می‌دهند. هوآوی پیش از این هم گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر حساس به فشاری را عرضه کرده بود که میت اس (Mate S) نام دارد، بنابراین تجهیز گوشی Huawei P9 به این قابلیت چندان هم عجیب و دور از انتظار محسوب نمی‌شود. اما ظاهرا نمایشگر حساس به فشار گوشی هوآوی P9 قابلیت‌های منحصر به فرد و اختصاصی بیشتری را ارائه می‌کند. گفته شده که تکنولوژی به کار گرفته شده در پنل نمایشگر این محصول تکنولوژی خاصی با نام Knuckle Pressure-Sensitive بوده و دستگاه عملکرد فوق‌العاده دقیقی در قبال این موضوع و فاش انگشت کاربر دارد. همچنین پیش از این گفته می‌شد که احتمالا گوشی هوشمند هوآوی P9 از تراشه کریم ۹۵۰ خود این شرکت بهره‌مند می‌شود، اما تازه‌ترین گزارشات به دست آمده خبر از تجهیز قطعی این محصول به تراشه کرین ۹۵۵ می‌دهند. با این وجود نباید فراموش کرد که صحت این خبر به طور رسمی از سوی هوآوی به تایید نرسیده است.

اما بیایید نگاهی به سایر خصوصیات و ویژگی‌های احتمالی پرچمدار سال ۲۰۱۶ هوآوی نیز داشته باشیم. احتمالا نسخه اصلی این گوشی یعنی Huawei P9 از نمایشگری ۵٫۲ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره‌مند می‌شود. از نظر ظرفیت رم دستگاه شامل دو نسخه ۳ و ۴ گیگابایتی خواهد شد که هر یک از آن‌ها به ترتیب از حافظه داخلی پیش فرض ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی بهره‌مند می‌شوند. دوربین اصلی و سلفی این محصول هم احتمالا به ترتیب ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی خواهند بود. در هر صورت برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با این گوشی باید تا روز ششم ماه آوریل صبور باشیم.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر