هوآوی P9 و P9 Plus رسما معرفی شدند

هوآوی دقایقی پیش در جریان کنفرانس اختصاصی مد نظرش از پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود پرده‌برداری کرد. این دو محصول هوآوی P9 نام داشته و شامل نسخه‌ای مجزا با نام هوآوی P9 Plus می‌شود.

هوآوی P9 و P9 Plus رسما معرفی شدند

شایعات پیرامون پرچمدار جدید هوآوی سرانجام به پایان رسید و این شرکت چینی دقایقی پیش گوشی هوشمند Huawei P9 را رسما معرفی کرد. پرچمدار هوآوی مانند دو آیفون اپل شامل نسخه‌ای مجزا با نام اختصاصی Huawei P9 Plus می‌شود. صفحه نمایش گوشی هوشمند هوآوی P9 یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی نوع IPS LCD و با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی در نظر گرفته شده که تراکم پیکسلی ۴۲۳ پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. هوآوی مدعی شده که نمایشگر این محصول قادر به ثبت ماکسیمم روشنایی معادل با ۵۰۰ نیت خواهد بود.

۱

سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در گوشی هوشمند هوآوی P9 تراشه کرین ۹۵۵ است. این تراشه از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد که چهار هسته آن از نوع Cortex A53 با فرکانس کاری ۱٫۸ گیگاهرتز بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex A72 با فرکانس کاری ۲٫۵ گیگاهرتز تشکیل می‌شوند. پرچمدار هوآوی یعنی گوشی هوآوی P9 از نظر ظرفیت رم و حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف می‌شود. نسخه اولیه آن از رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره‌مند بوده و نسخه دوم آن به رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی مجهز است. همچنین هر دو نسخه از این گوشی قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارند. ضمنا سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی این محصول هم اندروید ۶٫۰ مارشمالو بوده و رابط کاربری اختصاصی EMUI 4.1 هوآوی نیز در کنار آن راه‌اندازی شده است. این گوشی هوشمند در پنل پشتی خود از اسکنر اثر انگشت مربع شکلی نیز بهره می‌برد.

دوربین اصلی گوشی هوآوی P9 از سبک طراحی دوگانه بهره می‌برد و متشکل از لنز دوربین ۱۲ مگاپیکسلی برند آلمانی لایکا است. هر دو لنز دوربین اصلی این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی هستند. دیافراگم یا روزنه لنز دوربین این محصول F2.2 بوده و دستگاه از قابلیت فوکوس اتوماتیک، فوکوس لیزری و قابلیتی با نام اختصاصی Depth Calculation به معنای "سنجش عمق" بهره می‌برد. همچنین در کنار لنز دوربین دوگانه این گوشی چراغ فلش LED دوبل آن نیز تعبیه شده است. هوآوی در جریان معرفی گوشی P9 هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی و بهره‌مندی آن از قابلیت OIS یا لرزشگیر اپتیکال نداشته و این موضوع از سوی بسیار افراد نقطه ضعفی در طراحی دوربین هوآوی P9 محسوب می‌شود. دوربین سلفی این گوشی و همچنین نسخه پلاس آن هم از سنسوری ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده است. این گوشی هوشمند به پورت اتصال USB Type C مجهز بوده و باتری آن ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. ضمنا هوآوی هیچ اشاره‌ای به بهره‌مندی این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع نداشته است!

۲

اما در سمت مقابل گوشی هوشمند هوآوی P9 Plus از صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی و با همان وضوح تصویر فول اچ دی بهره می‌برد. تفاوت اصلی صفحه نمایش گوشی P9 Plus نسبت به P9 را می‌توان در پشتیبانی آن از قابلیت فورس تاچ یا تاچ سه بعدی دانست. نمایشگر ۵٫۵ اینچی گوشی P9 Plus از قابلیت تاچ سه بعدی پشتیبانی می‌کند. هوآوی این قابلیت را با نام اختصاصی Press Touch یا تاچ فشاری معرفی کرده است.

از نظر حافظه داخلی و ظرفیت رم، گوشی هوشمند هوآوی P9 Plus تنها شامل یک نسخه می‌شود و از رمی ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی بهره‌مند است. باتری آن هم ظرفیت ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. هوآوی اشاره داشته که این گوشی از قابلیت شارژ سریع "Dual-IC Rapid Charge" پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن با ۱۰ دقیقه شارژ باتری دستگاه می‌توان تا ۶ ساعت مکالمه دائم را تجربه کرد. لازم به اشاره است که گوشی هوشمند هوآوی P9 Plus از سیستم روی چیپ کرین ۹۵۵ این شرکت بهره می‌برد.

اما عرضه پرچمداران سال ۲۰۱۶ هوآوی از روز شانزدهم ماه آوریل آغاز می‌شود. هوآوی اعلام کرده که عرضه این گوشی در ۲۹ کشور از قاره اروپا و خاورمیانه انجام می‌شود، اما هیچ اشاره‌ای به قیمت این دو گوشی و امکان عرضه آن‌ها در بازارهای ایالات متحده نداشته است.

منبع: gsmarena

ارسال نظر