رشد همه حوزه ها موکول رشد حوزه ICT است

مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر، و تجارت الکترونیک امروز صبح برگزار شد.

رشد همه حوزه ها موکول رشد حوزه ICT است

به گزارش کلیک ، مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ، با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران و رئیس بنیاد ملی نخبگان، ناصر علی سعادت، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، امروز در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

در این مراسم که مارتینا لوبون، از سیبت حضور داشت، عنوان شد که امسال الکامپ و سبیت آلمان برای اولین بار شریک شده اند و سبیت در الکامپ غرفه دارد و سیبت نیز در نمایشگاه خود جایی برای الکامپ در نظر گرفه است.

در این افتتاحیه مهندس جهانگرد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:«در نظر داریم الکامپ و تلکامپ را با هم برگزار کنیم. بعد از گسترش شبکه ملی اطلاعات، ظرفیت کشور به گونه ای است که هر خدمتی به این سمت می رود تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم. با الکترونیکی شدن بخش های مختلف در دولت الکترونیک شفافیت، ارزانی و تنوع خدمات نیز به وجود خواهد آمد.»

وی ادامه داد:«سهم IT در GDP ده تا پانزده درصد بود. برآوردهایی که داریم این است که در طی برنامه ششم و هفتم، تا ۴۰% افزایش پیدا کند. رشد همه حوزه ها موکول رشد حوزه ICT است و برنامه ای که وزارت ارتباطات دارد، حمایت از محتوای بومی و شبکه ملی اطلاعات است.»

ارسال نظر