رشد 1.4 میلیون دلاری سهام شرکت هندی Vahdam Teas از طریق فروش اینترنتی چای!

رسانه کلیک - یک شرکت چای هندی به نام Vahdam Teas توانسته با تمرکز بر تجارت الکترونیک و فروش محصولات تازه در درب منزل مشتریان، رشد سهام 1.4 میلیون دلاری را از آن خود کند.

رشد 1.4 میلیون دلاری سهام شرکت هندی Vahdam Teas از طریق فروش اینترنتی چای!

منابع مالی این شرکت در ابتدا شامل سرمایه گذاران هندی سنگاپوری و چند سرمایه گذار ناشناس می‌شدند. این منابع مالی در ژانویه سال جاری میلادی ارزش این کمپانی را تنها به مبلغ 500 هزار دلار افزایش داد.

در این میان مهم ترین رقیب این شرکت چای هندی، کمپانی Teabox بود که بیش از 7 میلیون دلار سرمایه از طرف منابع مالی بزرگ خود به دست آورده بود.

استراتژی های جذب مشتری شرکت Vahdam شباهت بسیاری به رقیبش داشت. با این حال هدف اصلی این کمپانی افزایش سرعت کارکرد و کاهش زمان تحویل چای به مشتریان بود. این شرکت چای هندی برای انجام چنین کاری اقدام به تحویل 95 درصد برندهای چای به طور مستقیم روبروی درب منزل مشتریان کرد؛ سپس تصمیم گرفت تا بیشتر محصولات خود را از طریق وب سایت رسمی خودش و همچنین از طریق فروشگاه آمازون در هند و آمریکا به فروش برساند.

همین مسئله باعث شد تا کمپانی نوپای فروش چای، در مدت کوتاهی به سود فراوانی دست یابد و ارزشش از 500 هزار دلار به میزان سه برابر و معادل 1.4 میلیون دلار برسد.

Bala Sarda مدیر عامل بیست و پنج ساله این کمپانی اعلام کرد:

تمامی زمان فرایند ثبت سفارش چای هندی از طرف مشتریان آمریکایی و دریافت محصول آنها در درب منزل 3 تا 4 روز طول می کشد. این فرایند تا پیش از این، 10 ماه به طول می‌انجامید که برای مشتریان و حتی خود کمپانی زیاد خوشایند نبود.

وی افزود:

بیشتر مزارع چای دنیا در هند، سری لانکا و چین قرار دارد. با این حال اکثر مصرف کنندگان این محصول در آمریکا و اروپا هستند. زنجیره تامین چای در 200 سال گذشته روی زمان 3 تا 4 ماه از بسته بندی چای تا عرضه آن به مشتریان در آمریکا ثابت باقی مانده بود. واسطه ها در این میان باعث می‌شدند تا زمان رسیدن چای هندی به دست مشتریان اروپایی و آمریکایی حتی تا 10 ماه افزایش یابد.

شرکت چای هندی Vahdam امروزه علاوه بر تولید محصولات با کیفیت، سرعت ارائه چای به دست مشتریان را نیز افزایش داده است. Vahdam به لطف آمازون از این پس می‌تواند محصول خود را به 70 کشور دنیا بفروشد که بر اساس ادعای مدیر عامل این شرکت 70 درصد فروش آنها در ایالات متحده است.

تجارت الکترونیک باعث شد تا این شرکت در حال حاضر 150 هزار مشتری ثابت داشته باشد. باکیفیت بودن و تازگی چای هندی دو فاکتور اصلی موفقیت این کمپانی به حساب می‌آید که باعث افزایش روزافزون مشتریان وفادار این کمپانی شده است. بر اساس ادعای مدیر عامل این کمپانی بیش از 45 درصد از مشتریان پس از خرید اول، برای خریدهای بعدی محصولات این کمپانی را انتخاب می‌کنند.

ارسال نظر