سود خیره کننده اینتل از ساخت تراشه برای اپل

شرکت اینتل با سهیم شدن در تولیدات اپل،  ممکن است بتواند تا سود عمده برای سهام داران خود به ارمغان آورد.

سود خیره کننده اینتل از ساخت تراشه برای اپل

به گزارش کلیک، به باور مرکز تحقیقاتی بازرگانی - تجاری Cowen and Company شرکت Intel ممکن است بیش از ۵۰ درصد از مودم های LTE مورد نیاز شرکت Apple برای ساخت iPhone 7 را تامین کند. موضوعی که می تواند در حدود ۱٫۵ میلیارد دلار درآمد تصاعدی در سال آینده برای این تراشه ساز به همراه داشته باشد.

تحلیلگر مسائل اقتصادی، Timothy Arcuri ،در یادداشتی به سرمایه گذاران در روز یکشنبه عنوان داشت که بررسی های اخیر در این زمینه ها حاکی از آن است که سهم شرکت Intel در تامین قطعات iPhone 7 بسیار بالاتر از آن است که انتظار می رفت. خصوصا این که این مجموعه می تواند برای Apple حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون مودم LTE تهیه کند که بیشتر از میزانی است که تا کنون انتظار می رفت.

این حجم بالا از قطعات می تواند ۱٫۵ میلیارد دلار درآمد برای Intel داشته باشد. و از آنجا که در این مبلغ، هزینه های توسعه نیز در نظر گرفته شده است ، می توان گفت که ۸۵۰ میلیون دلار از این درآمد به عنوان سود عملیاتی محسوب گردد.

این تحلیلگر اقتصادی با اشاره به مجموعه Client Computing شرکت Intel می گوید : در حالی که این اعداد بسیار بالا هستند اما آنچه از اهمیت بالاتری برخوردار است، تاثیرات روانی این اعداد برای این شرکت می باشد.

به باور آرکوری ، برای Apple فاصله گرفتن از Qualcomm به معنای رویکردی برای تنوع بخشی به زنجیره تامین می باشد. یک استراتژی فراگیر تولید محصولات که در این سال ها تحت نظارت Tim Cook گسترش یافته است.

پیروزی Intel ، محصول تلاش های داخلی برای فروش ابن مودم ها به Apple است که برای سال ها برای تامین مودم هایش به Qualcomm وابسته بود. در اکتبر سال گذشته، گزارش ها حاکی از آن بود که این شرکت با استخدام حدود ۱۰۰۰ نفر، در تلاش است تا در قالب پروژه ای، برای تلفیق مودم های LTE اش با تلفن های iPhone راهی بیابد. Apple نیز در مقابل مهندسانی را از کارگاه های آلمانی Intel به استخدام گرفت و پرسنلی را نیز از تیم توسعه این مودم به کار گرفت.

به باور آرکوری، هنگامی که به آینده می نگریم درخواهیم یافت که Intel ممکن است روزی، با امضای معاهداتی فناوری های مودم خود را در پردازشگر های سری A شرکت Apple به کار بندد. آوردن تراشه پایه و پشتیبانی از قطعات بر روی برد پردازنده نرم افزار، نه تنها فضای کافی برای ما ذخیره می کند، بلکه وعده راندمان عملیات بالا تر و هزینه های تولید کمتر را نیز می دهد. این تحلیلگر بر این باور است که شرکت Apple ممکن است حتی اقدام به استفاده از کارخانه های شرکت Intel نموده و Qualcomm را به طور کامل از فضای کاری و تولیدی اش خارج نماید.

شرکت کوون اولین تحلیلگری نیست که در رابطه با تصاحب ۵۰ درصدی سهم سفارشات مودم های شرکت اپل گزارشی ارائه داده است. همانگونه که شایعات در رابطه با زنجیره تامین این شرکت در ماه می نیز گزارش های مشابهی ارائه داده بود. اخیرا گزارشی در ماه ژوئن عنوان کرده بود که Intel تولید تمامی تراشه های iPhone 7 را بر عهده خواهد گرفت.

انتظار میرود که شرکت اپل نسل بعدی تلفن های هوشمند خود را با طراحی های جدید و داخلی به روز شده به بازار بفرستد. یکی از طرح های فاش شده حاکی از آن است که تلفن های ۴٫۷ اینچی این شرکت دوربین هایی با لنز بزرگتر و خطوط آنتن تقویت شده ای خواهد داشت.

ارسال نظر