پردازنده جدید اینتل به پهپادها و ربات‌ها دید بهتری می‌دهد

رسانه کلیک - شرکت اینتل با همکاری شرکت Movidius پردازنده‌ای تولید کرده که در همه دستگاه‌ها قابلیت استفاده دارد و ربات، پهپاد و دستگاه‌های دیگر را برای یادگیری در سطح عمیق یاری می دهد.

پردازنده جدید اینتل به پهپادها و ربات‌ها دید بهتری می‌دهد

سال قبل اینتل شرکت Movidius که سازنده پردازنده‌های کامپیوتری است را خریداری کرد. این شرکت پیش از این، پردازنده‌های Myriad 2 را تولید کرده بود که در پهپادها و دوربین‌های هوشمند استفاده می‌شد. کارکرد این پردازنده با سیاست‌های فرا رایانه‌ای اینتل به خوبی هماهنگی دارد.

پردازنده جدید این شرکت نیز همانند پردازنده‌های پیشین خود، دارای مزیت «موتور محاسبه عصبی» است. این موتور می‌تواند قابلیت یادگیری عمیق را برای ربات یا سایر دستگاه‌های دیگر فراهم کند. با به‌کارگیری این پردازنده در این دستگاه‌ها، آن‌ها می‌توانند از طریق تعامل با دنیای اطرافشان همه‌چیز را یاد بگیرند.

طراحی فوق‌العاده Myriad X و اندازه کوچک آن باعث شده استفاده از این پردازنده در هر دستگاهی آسان باشد. قدرت این پردازنده نیز بسیار بالا است، به طوری که در هر ثانیه حدود ۴ تریلیون اطلاعات جابه‌جا می‌کند که حدود ۱ تا ۱٫۵ برابر مدل پیشین خود Myriad 2 است. این پردازنده همچنین، کارهایی که مربوط به چندین شبکه عصبی است را ۱۰ برابر سریع‌تر انجام می‌دهد.

سرپرست شرکت اینتل درباره قابلیت شگفت انگیز این چیپ گفت: «با این پردازنده پرسرعت و فراگیر که به‌ راحتی نیز داخل هر دستگاهی جای می‌گیرد، می‌توان جهانی امن‌تر، پربارتر و شخصی‌تر ساخت».

ارسال نظر