اینتل با تراشه اسپردتروم به دنیای تلفن های هوشمند برگشت

رسانه کلیک - شرکت بزرگ اینتل به تازگی همکاری جدیدی را با شرکت Spreadtrum شروع کرده و طی آن  تصمیم دارد این بار با چیپست اسپردتروم به دنیای تلفن های هوشمند بازگردد.

اینتل با تراشه اسپردتروم به دنیای تلفن های هوشمند برگشت

اینتل در کنفرانس جهانی موبایل سال جاری (MWC 2017) خبر از همکاری جدید با کمپانی اسپردتروم برای ساخت چیپست های 14 نانومتری داده بود. بر همین اساس اینتل برای بار دیگر قرار است به صف تولیدکنندگان تلفن های هوشمند بازگردد.

چیپست اسپردتروم که با عنوان SC9853i شناخته می‌شود، دارای هشت هسته 64 بیتی با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. اینتل در طراحی این چیپست تلاش کرده تا محصولی کاملا سازگار و مقاوم را برای پردازش های سنگین در پلتفرم موبایل طراحی کند.

اینتل در حقیقت با طراحی و تولید چیپست اسپردتروم SC9853i تصمیم دارد رقابتی جدید را با شرکت هایی نظیر مدیاتک و کوالکام شروع کند.

بر همین اساس، پیش بینی می‌شود که این چیپست قدرتمند بتواند در تلفن های هوشمند با رده بندی متوسط تا گران قیمت و پرچمدار تعبیه شود.

اولین دستگاه مجهز به چیپست اسپردتروم SC9853i فبلت جدید Leagoo مدل T5c است که با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی تولید و آماده پیش فروش شده است.

اینتل پس از تلاش های نه چندان موفق در تولید و ساخت پردازنده های کم مصرف برای دستگاه های همراه، این بار تصمیم گرفته تا برای بار دیگر شانس خود را در این حوزه امتحان کند. پیش از این در آوریل 2012، اینتل اولین تلاش رسمی خود را برای تولید پردازنده های کم مصرف شروع کرده بود.

اولین پردازنده اینتل با برند Atom در آن زمان در تلفن هوشمند Xolo X900 (با عنوان Intel AZ210) به بازار آمده بود که موفقیت زیادی نداشت. همین مسئله باعث شد تا اینتل برخلاف کسب موفقیت زیاد در حوزه پردازنده های حرفه ای و پرمصرف، در حوزه پردازنده های کم مصرف موبایل، شکست قابل توجهی را تجربه کند. این مسئله در نهایت باعث شده تا اینتل در سال 2016 پایان عمر پردازنده های Intel Atom را اعلام کند.

منبع: gizmochina

ارسال نظر