توسعه اپلیکیشن های داخلی و اقتصاد دانش بنیان

اپلیکیشن های داخلی و توسعه آنها از جمله مهمترین مسائل در حوزه IT است که کمک بسیار زیادی به صنعت کشور خواهد کرد.

توسعه اپلیکیشن های داخلی و اقتصاد دانش بنیان

به گزارش کلیک، سورنا ستاری در گردهمایی 2 روزه توسعه ‌دهندگان و برنامه‌ نویسان صنعت موبایل (پنج‌شنبه‌ بازار) گفت:‌ تا زمانی که سهم شرکت‌ های دانش ‌‌بنیان از تولید ناخالص ملی کشور به حد معقولی نرسد، نیازمند فروش نفت و خام ‌فروشی منابع زیرزمینی برای اداره کشور خواهیم بود.

معاون فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: با وجود فعالیت 2300 شرکت دانش‌ بنیان اما از نظر تعداد شرکت‌ های این حوزه در حد قابل قبولی نیستیم که البته همین تعداد شرکت تاکنون 12 هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌اند.

ستاری افزود: نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد دانش ‌بنیان در کشور را دارای موانع متعددی است. در دولت و جامعه تفکرات منسوخی وجود دارد که مهم ‌ترین مشکل معاون علمی ریاست جمهوری برای ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌ بنیان است و این تفکرات با روش قدیمی همخوانی ندارد.

معاون فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اصلاح زیست‌ بوم کارآفرینی در کشور ادامه داد: توسعه شتاب‌ دهنده ‌ها، اصلاح محیط کسب و کار، ایجاد معافیت‌ های مالیاتی و گمرکی و تسهیلات سربازی برای فارغ ‌التحصیلان برتر از جمله راهکارهایی است که می‌ تواند به پا گرفتن اقتصاد دانش‌ بنیان در کشور کمک کند.

حسام آرمندهی، مدیرعامل کافه بازار، نیز بیان کرد: در نوروز 95 بیش از 3 میلیارد اپلیکیشن از کافه ‌بازار خریداری شده است و در 5 سال راه ‌اندازی این صنعت 16 هزار توسعه ‌دهنده 366 میلیارد ریال کسب درآمد کردند.

آرمندهی اظهار داشت: در حال حاضر 10 میلیون حساب کاربری در این بازار فعال است و این اپلیکیشن 30 میلیون بار نصب فعال شده است و هر روز به طور متوسط 4 میلیون کاربر از این بازار استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد:‌ بیش از 80 درصد برنامه‌های این بازار آندرویدی ایرانی هستند و گروه ابزارها، ارتباطات و کاربردی در کنار بازی‌ ها محبوب ‌ترین نرم ‌افزارها بین کاربران ایرانی به شمار می‌آیند.

مدیرعامل کافه ‌بازار همچنین در خصوص انتقال و فروش سهام کافه بازار گفت: در 3 سال اخیر هیچ نقل و انتقال سهامی انجام نشده و تنها مقداری سهام به کارمندان خود کافه ‌بازار فروخته شده است.

ارسال نظر