بررسی تخصصی iPad Pro 9.7 در مقابل iPad Air 2

اگر شما هم فکر می‌کنید که این تبلت های تولید اپل شبیه به هم هستند، با کلیک همراه باشید تا ببینیم کدام یک بر دیگری ارجحیت دارد. تبلت ۹٫۷ اینچی iPad Pro به همراه آیفون SE در ۳۱ مارس ۲۰۱۶ در فروشگاه اوموتساندو شرکت اپل در توکیو ژاپن به نمایش در آمد.

بررسی تخصصی iPad Pro 9.7 در مقابل iPad Air 2

کلیک- مقایسه بین iPad Pro 9.7 اینچی و iPad Air 2 نشان داد که با وجود این که به نظر می‌رسد که هر دو دستگاه تقریباً مشابه باشند، چند تفاوت چشمگیر دارند. تبلت iPad Pro یک پردازنده سری A سریع‌تر، دوربین بهتر و چهار بلندگو دارد که به آن مزیتی بالاتر از iPad Air 2 می‌دهد.

در زیر جزئیاتی را از هر دو تبلت شرح داده‌ایم که به شما کمک خواهند کرد تا بر اساس نیازها و شیوه زندگی خود، بهترین دستگاه را انتخاب کنید.

برای شروع باید اشاره کنیم که هر دوی این دستگاه‌های اپلی دارای شاسی آلومینیومی هستند با صفحه نمایش ۹٫۷ اینچ و نمایشگر LCD LED-backlit IPS.

این تبلت ها هر دو دارای رزولوشن ۲۰۴۸*۱۵۳۶ پیکسل هستند. با این حال، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌ها در iPad Pro 9.7 این است که نمایشگر آن از نوع رتینا می‌باشد که فناوری True Tone و مطابقت خودکار میزان نور سفید را برای دستگاه فراهم کرده است.

ipad_pro_true_tone-100651642-orig

هر دوی این دستگاه‌ها در مورد ویژگی‌های مرتبط با عملکرد با هم تفاوت‌های عمده‌ای دارند. تبلت iPad Pro 9.7 اینچی، دارای یک پردازنده A9 با کارت گرافیک PowerVR سری ۷ است، در حالی که iPad Air 2 به یک تراشه با کارت گرافیکی PowerVR سری GXA6850 مجهز است. هر دو تبلت دارای حافظه اتفاقی (RAM) 2 گیگابایتی هستند.

علاوه بر این‌ها، دستگاه iPad Pro در سه مدل با میزان حافظه داخلی متفاوت عرضه می‌شود شامل ۳۲ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت. iPad Air دارای سه مدل با حافظه‌های داخلی ۱۶ ،۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت است.

همچنین در زمینه دوربین و طول مدت زمان استفاده از باتری نیز، این تبلت ها با هم تفاوت دارند. تبلت iPad Pro 9.7 با دوربین اصلی ۱۲ مگا پیکسل و دوربین جلو با کیفیت ۵ مگا پیکسل به همراه ویژگی جانبی فلش dual-LED ، فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص چهره، فوکوس لمسی، HDR، پانوراما و برچسب مکانی (geo-tagging) عرضه می‌شود. این در حالی است که iPad Air 2، دوربین اصلی ۸ مگا پیکسلی و دوربین جلو با کیفیت ۱٫۲ مگا پیکسل را ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر ،iPad Pro 9.7 دارای یک باتری با توان ۷۳۰۶ میلی آمپر ساعت است که قابل جدا کردن نیست. این باتری در مقایسه با باتری ۸۸۲۰ میلی آمپر ساعتی موجود در iPad Air 2 به نسبت ضعیف‌تر است.

اگر بخواهیم در مورد قیمت بحث کنیم، iPad Pro ۹٫۷ اینچی با قیمت ۵۹۹ دلار قابل خرید است در حالی که قیمت iPad Air 2 399 دلار است.

ارسال نظر