محققان ایرانی در کنفرانس بین المللی رباتیک

حضور مستمر ایران در کنفرانس بین المللی رباتیک اجتماعی در سه سال گذشته به نوعی نشان دهنده این است که جامعه مرتبط با علم رباتیک اجتماعی دنیا، فعالیت های ایران را در این زمینه به رسمیت شناخته است.

محققان ایرانی در کنفرانس بین المللی رباتیک

به گزارش کلیک، دکتر علی مقداری گفت: ایران چند سالی بیش نیست که در زمینه رباتیک اجتماعی ورود کرده اما توانسته همپای دیگرکشورها دراین زمینه حرکت کند.
مقداری افزود: گروه اجتماعی شناختی رباتیک دانشگاه صنعتی شریف، سه سال است که در کنفرانس بین المللی رباتیک اجتماعی که جزء برترین کنفرانس های این رشته در دنیا است، بعنوان اعضای کمیته علمی بین المللی این کنفرانس حضور دارد. امسال چهارمین حضور ایران در این کنفرانس است.
وی اعلام کرد: در کنفرانس بین المللی رباتیک اجتماعی ۲۰۱۴ که در استرالیا برگزار شد، گروه اجتماعی شناختی رباتیک دانشگاه صنعتی شریف از ایران توانست عنوان بهترین مقاله را کسب کند.
او بیان کرد: امسال از من و دکتر مینو عالمی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب که از اعضای گروه اجتماعی شناختی رباتیک دانشگاه صنعتی شریف است، برای حضور درکمیته علمی این کنفرانس بین المللی دعوت شده است.
مقداری اظهار داشت: حضور مستمر ایران در کنفرانس بین المللی رباتیک اجتماعی در سه سال گذشته به نوعی نشان دهنده این است که جامعه مرتبط با علم رباتیک اجتماعی دنیا، فعالیت های ایران را در این زمینه به رسمیت شناخته است.
وی ادامه داد: ایران توانسته در کنفرانس بین المللی رباتیک اجتماعی ( ICSR-2016 ) در کنار انگلیس، آمریکا، ژاپن، امارات، چین، سوئیس، پرتغال، تایوان، فرانسه ،سنگاپور، ایتالیا، اسپانیا و قطر در کمیته علمی حضور پیدا کند.

ربات ‌اجتماعی شاخه نسبتاً جدیدی ازعلم رباتیک است، از ابتدای سال ۱۹۹۰ پژوهشگران هوش مصنوعی و رباتیک، ربات‌ هایی را توسعه دادند که صراحتاً در سطح اجتماعی تعامل پیدا می کردند.

ارسال نظر