آیا سرفیس جدید مایکروسافت یک All-in-one است؟

در چند وقت گذشته شایعاتی پخش شده که طرفداران مایکروسافت را بسیار خوشحال کرده است. این شایعات حاکی از آن هستند که سرفیس بعدی این شرکت ممکن است یک کامپیوتر دسکتاپ هم باشد.

آیا سرفیس جدید مایکروسافت یک All-in-one است؟

به گزارش کلیک، این شایعات از آن جا قوت گرفته است که مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد تا زمان کنفراس Q3 2016، بر روی یک رقیب جدی برای iMac های اپل کار کند و آن را منتشر نماید. حالا هم که اعلام شده است انتشار دومین نسل از سرفیس تا اوایل سال ۲۰۱۷ به تاخیر افتاده است تا برای ایجاد نوآوری های بیشتردر این دستگاه زمان کافی وجود داشته باشد.

دلیل این که ما هم اکنون این دستگاه ها را نمی توانیم بر روی میز خود ببینیم، عمل گرایی مایکروسافت است. منابع منتشر کننده این خبر ادعا می کنند که مایکروسافت منتظر پردازنده Kaby Lake شرکت اینتل است تا تولید رو شروع کند. پردازنده های نسل جدید Kaby Lake که هنوز زمان دقیقی برای انتشارشان معلوم نیست، جانشین نسل پیشین خود یعنی Skylake شده اند که ظاهرا انتظارات مایکروسافت را برآورده نکرده است.

ناقص، اما معقول

مشکل اصلی این شایعه منبع منتشر کننده آن است. DigitTimes منبع آن چنان محکمی نیست که بتواند اطلاعات به این مهمی را در اختیار داشته باشد، بنابراین زیاد روی آن حساب باز نکنید. هم چنین مایکروسافت هم در این مورد اظهار نظر نکرده است.

با این حال، هنوز حس خوبی دارد که بتوانیم هم یک رایانه شخصی داشته باشیم و هم یک نوت بوک و هم در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم. این سرفیس ها که به AIO All-in-one مشهورند ظاهرا طرفدار بسیاری هم دارد. شاید اصلا همین علاقه کاربران، مایکروسافت را برای تولید این محصول مشتاق تر کند، البته اگر هم اکنون در حال ساخت آن نباشد.

مانند سرفیس، AIO هم ممکن است بازار سخت افزار کامپیوتر را دچار اختلال کند. در چند سال گذشته توجه بسیاری به نوت بوک ها شده است که XPS دل یکی از آن هاست. در حال حاضر برای خرید یک نوت بوک در بازار گزینه های متفاوت و مناسبی وجود دارد، ولی هیچ کدام مانند سرفیس مایکروسافت خاص نیستند. علاوه بر این، AIO می تواند در فضاهای شرکتی بیشتر مورد توجه و استفاده قرار گیرد، البته بستگی به این دارد که مایکروسافت چگونه بر روی آن قیمت گذاری می کند.

DigiTimes هم چنین گزارش می دهد که بازار کامپیوترهای بزرگ رومیزی رو به افول است، چرا که میزان محموله های ارسالی امسال تاکنون ۱۲٫۶ میلیون واحد بوده است و نسبت به همین زمان مشابه در سال قبل که ۱۴ میلیون واحد بود، دچار افول شده است.

از طرف دیگر اپل اعلام کرده است در حالی که فروش کامپیوتر کاهش یافته، فروش مک بوک در حال افزایش است. مایکروسافت هم می تواند همین کار را با AIO برای سرفیس انجام دهد و به صحنه رقابت بازگردد.

مایکروسافت که هیچ گاه در تولید محصولات خود، طرفدارانش را ناامید نکرده است، می تواند با تولید AIO دوباره یکه تاز میدان فناوری شود و باز هم میزان اختلاف سطح کار خود را دیگر شرکت های فعال در این حوزه به نمایش بگذارد. البته باید دقت داشته باشد که در رقابت با مک بوک شکست نخورد و بهترین عملکرد را را از خود به نمایش بگذارد.

ارسال نظر