امکانات جذاب MacBook Pro جدید

از زمانی که MacBook Pro، صفحه‌نمایش را به رتینا تغییر داد و سرعت آن افزایش پیدا کرد، یک سال می‌گذرد. این به این معنی است که به‌ زودی یک MacBook Pro جدید روانه بازار خواهد شد.

امکانات جذاب MacBook Pro جدید

به گزارش کلیک، به نظر می‌رسد در ماه سپتامبر به همراه اخبار آیفون ۷، در این مورد نیز اخباری شنیده شود. در اینجا به پنج شایعه در مورد MacBook Pro می‌پردازیم.

  1. ورود نوار OLED و خداحافظی با کلیدهای تابع

یک خط از کلیدهای تابعی در بالای صفحه‌کلید MacBook Pro مدتی است که شایعه شده است و در MacBook Pro جدید قرار است تغییر داده شود. یک صفحه مبتنی بر OLED وجود خواهد داشت تا کلیدهای تابع را در دسترس کاربر قرار دهد. این نوار به‌ طور خودکار خود را با عملکردهای در حال انجام لپ‌تاپ وفق خواهد داد.

rumor1

میانبرهای صفحه‌کلید ساده‌تر خواهند شد و کاربر را از جستجو در مورد عملکرد کلیدها نجات خواهد داد. هم چنین در هنگام عملکردهای چندوظیفه‌ای نیز بسیار کاربردی خواهد بود و از موسیقی به‌ راحتی به ویرایش یک سند خواهید رفت.

  1. حسگر اثر انگشت به MacBook Pro می‌آید.

فناوری حسگر اثر انگشت برای کاربران آیفون بسیار مفید بوده است. به‌ عنوان یک ویژگی امنیتی به این معنی است که کس دیگری قادر نیست قفل تلفن شما را باز کند. این کار به‌ جای وارد کردن رمز عبور در زمان نیز صرفه‌جویی می‌کند.

rumor2

شایعاتی وجود دارد که می‌گوید Touch ID در MacBook Pro نیز عرضه خواهد شد. برخی منابع می گویند که در دکمه power ادغام خواهد شد و برخی دیگر می گویند بخشی از نوار OLED می‌شود. این بخش در هر کجا که قرار گیرد، برای افرادی که کلمه عبورشان را فراموش می‌کنند بسیار خوشحال‌کننده خواهد بود.

  1. طراحی نازک‌تر

MacBook Pro برای چندین سال ظاهری مشابه داشته است. این ظاهر قرار است در MacBook Pro جدید تغییر کند. شایعات می گویند که این لپ‌تاپ از مدل فعلی نازک‌تر و انحنای کمتر در لبه‌ها خواهد بود.

rumor3

این مدل، برخلاف MacBook Air، مخروطی نخواهد بود بلکه یک مک بوک جدید عرضه می‌شود. ممکن است تغییر قابل‌ توجهی در این مدل دیده نشود اما همین کافی است تا آن را سبک‌تر و قابل‌حمل‌تر کند.

  1. پورت USB نوع C

ظاهرا قرار است MacBook Pro جدید تغییرات دیگری هم داشته باشد، از جمله اضافه شدن پورت USB نوع C درست مانند مک بوک ۱۲ اینچی. چنین پورت‌هایی می‌تواند واقعا جالب باشد.

rumor4

USB نوع C نوعی از پورت‌های چند منظوره هستند که هم دستگاه را شارژ کرده و هم برای اتصالات استفاده می‌شوند. این پورت‌ها حتی با آداپتور به خروجی HDMI و VGA متصل می‌شوند. و از همه مهم‌تر دیگر مشکل برعکس گذاشتن کابل‌های USB مزاحم را نخواهید داشت.

  1. چیپ‌های جدید اینتل

فناوری پردازش از زمان آخرین MacBook Pro تغییر کرده و شکی نیست که در مک بوک جدید به‌ کار برده خواهد شد. Skyline نسل ششم چیپ‌های اینتل است و عملکرد قابل‌ توجهی دارد. در عین‌حال عمر باتری را بهبود می‌بخشد.

rumor6

شایعات هم چنین می گویند اپل ممکن است یکی از چیپ‌های گرافیک پولاریس AMD را استفاده کند. این چیپ از نسل‌های قبلی خود نازک‌تر است و مصرف انرژی بهینه دارد. ترکیب آن با چیپ اینتل بهبود قابل‌توجهی در عمر باتری خواهد داشت.

ارسال نظر