نسخه اوبونتویی گوشی Pro 5 میزو رونمایی شد

سرانجام میزو پیش از برگزاری نمایشگاه MWC 2016 به طور رسمی از دستگاه هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اوبونتویی (Ubuntu) که تیزر آن را منتشر کرده بود رونمایی کرد.

نسخه اوبونتویی گوشی Pro 5 میزو رونمایی شد

کمپانی میزو چند پیش تیزری تبلیغاتی را منتشر کرد که در آن دو واژه MWC 2016 و Ubuntu به وضوح قابل مشاهده بودند. از این اینرو کاملا مشخص بود که میزو قصد دارد جریان کنگره جهانی موبایل 2016 یا همان رویداد MWC رسما از یک دستگاه هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اوبونتو رونمایی کند. اما میزو ساعاتی پیش و قبل از شروع نمایشگاه MWC 2016 به طور رسمی از این محصول پرده‌برداری کرد.

به گزارش کلیک، دستگاه هوشمندی که میزو آن را معرفی کرده در واقع همان گوشی Pro 5 است که اینباری مبتنی بر سیستم عامل اوبونتو خواهد بود. به بیان دیگر ما شاهد رونمایی رسمی میزو از نسخه اوبونتویی گوشی Pro 5 میزو بودیم. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی 5. اینچی با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی بهره می‌برد و پنل نمایشگر آن از نوع AMOLED است. سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در این محصول تراشه اگزینوس 7420 سامسونگ بوده و دستگاه به رمی 3 گیگابایتی تجهیز است. حافظه داخلی پیش فرض این گوشی هوشمند هم ظرفیت 32 گیگابایتی را ارائه می‌کند. البته کمپانی میزو رسما اعلام کرده که نسخه‌ای مجزا از این گوشی اوبونتویی با تجهیز به رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی نیز عرضه خواهد شد. نسخه اوبونتویی گوشی Pro 5 میزو از باتری با توان و ظرفیت 3050 میلی آمپر ساعت بهره‌مند بوده و دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهایی 21 و 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. این گوشی هوشمند همچنین از وجود اسکنر اثر انگشت کاربر بهره می‌برد.

1

کمپانی میزو ضمن معرفی رسمی این گوشی هوشمند اعلام کرده که سیستم عامل این دستگاه از جدیدترین نسخه‌های کددهی بهره‌مند است و قادر به ارائه یک تجربه دسکتاپی کامل برای کاربر خواهد بود. با این وجود دستگاه از خروجی MHL پشتیبانی نمی‌کند که خود تفاوتی مابین این گوشی و یک دسکتاپ کامپیوتر مجهز به سیستم عامل اوبونتو محسوب می‌شود. کمپانی میزو هنوز به قیمت دقیق این گوشی اشاره مستقیمی نداشته، اما اعلام کرده که پیش فروش آن از روز دو شنبه آغاز می‌شود. همچنین میزو رسما اعلام کرده که عرضه این گوشی به صورت سراسری و در تمامی بازارهای جهانی انجام می‌شود. نظر شما در رابطه با نسخه اوبونتویی گوشی هوشمند Pro 5 میزو چگونه است؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر