مایکروسافت برای کمک به کور رنگان وارد میدان شد

شاید بتوان گفت که یکی از انواع کاربردهای نوآورانه ای که توسط گوشی های هوشمند به ارمغان آمده، کمک به افراد کور رنگ برای تشخیص بهتر رنگ ها است. 

مایکروسافت برای کمک به کور رنگان وارد میدان شد

به گزارش کلیک، با وجود این که نرم افزارهای مختلف و کاربردی متفاوتی در این زمینه وجود دارد، اما این موضوع مایکروسافت را از انتشار نرم افزار اختصاصی و جالب خود با نام "Color Binoculars" منصرف نکرد.

این نرم افزار که حالا در دسترس کاربران قرار گرفته است، برای سیستم عامل iOS طراحی شده و به افراد کور رنگ کمک می کند تا بتوانند طیف گسترده تری از رنگ ها را تشخیص دهند. این نرم افزار قرار است به کسانی که به سه نوع از شایع ترین انواع کور رنگی ابتلا (اختلال در رنگ سبز، سبز دشوار بینی و tritanomaly) دارند، کمک کند.

Color Binoculars توسط دو مهندس نرم افزار در خود مایکروسافت که یکی از آن ها هم به کور رنگی مبتلا می باشد، طراحی و توسعه داده شده است. این نرم افزار به کمک دوربین گوشی های هوشمند رنگ ها را به درک افراد کور رنگ نزدیک تر کرده (یعنی میزان قدرت و روشنایی رنگ ها را کم کرده و آن ها را به سفید و سیاه متمایل می کند) تا آن ها رنگ ها را راحت تر تشخیص دهند. از کاربردهای این نرم افزار می توان به کمک به افراد برای انتخاب لباس مناسب، تشخیص رنگ گل ها و دیگر فعالیت مشابه که با انتخاب رنگ سر و کار دارد، اشاره کرد.

همان طور که گفتیم این نرم افزار هم اکنون برای iOS در دسترس است، اما هنوز مشخص نیست که آیا برای اندروید یا ویندوز هم منتشر خواهد شد یا خیر.

امیدواریم در آینده تکنولوژی بتواند بیشتر به افراد بیمار و معمول کمک کند و زندگی جامعه بشری را راحت تر نماید.

ارسال نظر