درآمد میلیاردی از ارسال ایمیل های غیر واقعی

مقامات ارشد ایالت متحده آمریکا، به تازگی با اعلام رسمی حذف سریع ایمیل های مزاحم با محتوای مجرمانه، اقدامی بی نظیر در این زمینه را رقم زده اند.

درآمد میلیاردی از ارسال ایمیل های غیر واقعی

به گزارش کلیک، ایالت متحده آمریکا را می توان یکی از قطب های بزرگ در کلاهبرداری های اینترنتی دانست. ایمیل هایی با محتوای مجرمانه که میلیون ها شهروند این کشور را به دام انداخته و حدود ۱۸۰ میلیون دلار کلاهبرداری را رقم زده است. در پی این اقدامات مقامات ارشد این کشور، دوشنبه گذشته دستور پیگرد و حذف سریع این آدرس ایمیل ها را صادر کردند. اگرچه بسیاری افراد با شیوه کلاهبرداری اینگونه افراد آشنایی کامل دارند، اما کلاهبرداران طعمه های خود را از میان افراد سالمند و با سطح معلومات بسیار پایین انتخاب می کنند. در این میان متخصصین ارشد IT با ارزیابی و البته شناسایی این سرورها، موفق به شناسایی ۶ شرکت مستقل در هنگ کنک و همچنین باندی تبهکار در آمریکا شده اند، که با روش های مختلف مبادرت به تبلیغات مجازی و عمدتا غیر واقعی می کرده اند. با تصویب این حکم از سوی ایالت متحده آمریکا، پیش بینی می شود میزان اینگونه جرائم به حداقل برسد.

چندی پیش یک زوج کانادایی با طراحی یک بازی اینترنتی و ارسال آن توسط ایمیل توانستند میلیون ها دلار کلاهبرداری را به نام خود ثبت کنند. در این روش، با شروع بازی و دریافت ۵۰ دلار از هر کاربر و با وعده امکان رسیدن به زندگی رویایی با شرطبندی در برد در این بازی بسیاری از کاربران را به دام خود انداختند.

دولت آمریکا برای مبارزه با این اقدام گروهی از متخصصین را به کار گرفته اند تا با کمترین اشتباه بتوانند این موارد را منع قانونی کنند. طبق برسی ها نشان داده شده است که ۵۶ میلیون کاربر در دام این گونه از کلاهبرداری ها افتاده اند.

باید دید اقدام دولت آمریکا در جلوگیری از این نوع جرائم و همچنین اطلاع رسانی به افراد در جهت به دام نیفتادن در این گونه جرائم تا چه میزان موثر خواهد بود.

منبع: gadgets

ارسال نظر