اینترنت موبایل، در حال سبقت از ADSL

تعداد کسانی که از اینترنت موبایلی استفاده می‌ کنند از ۲۰۰ هزار نفر به ۲۰ میلیون نفر افزایش یافته است.

اینترنت موبایل، در حال سبقت از ADSL

به گزارش کلیک، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نگاه دولت به ICT در ۳ محور است؛ دولت ICT را به عنوان پیشگام توسعه کشور می ‌داند و در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز نقشی که برای اطلاعات و فناوری ارتباطات در نظر گرفته ‌اند، نقشی زیرساختی است و ما نیز در کشور تلاش می ‌کنیم با توسعه زیرساخت ‌ها به دنبال توسعه و توانمند ساز کردن بخش ‌های مختلف کشور باشیم.

واعظی بیان کرد: تسهیل‌گری در امور مردم یکی دیگر از محورهای مورد توجه دولت در بخش ICT است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه فراهم کردن امکانات و آماده ‌سازی زیرساخت‌ ها را برعهده دارد و طبیعی است که دیگر بخش‌ ها باید به بحث محتوا توجه کنند. البته از آنجا که مقام معظم رهبری به مسئله فرهنگ و تربیتی توجه ویژه‌ ای دارند و از مسئولان خواستند به این موضوعات توجه کنند، وزارت ارتباطات به دنبال این است که فضای مجازی را در این راستا هدایت کند.

وی افزود: ما فضای مجازی را هم فرصت و هم تهدید می ‌دانیم. در واقع فضای مجازی فرصت است چرا که در دنیای امروز نمی‌ توانیم بدون فضای مجازی امورات را پیش ببریم لذا در همه بخش ‌ها نیازمند استفاده از فضای مجازی هستیم همچنین فضای مجازی یک تهدید است چرا که در دنیای امروز در این بخش موضوعاتی پیدا می‌ شود که سبب تخریب اخلاق و کانون خانواده خواهد شد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد:‌ به دنبال این هستیم که در این بخش با دقت عمل کرده و تهدیدات را کم کنیم. همچنین تلاش خواهیم کرد امنیت شبکه را افزایش دهیم که البته در سال گذشته رقم بالایی از بودجه خود را در این رابطه هزینه کردیم.

او ادامه داد: تلاش دیگر وزارت ارتباطات صیانت از روابط اجتماعی است، به دنبال این هستیم تا شبکه پاک باشد و خانواده ‌ها بدانند که ما به عنوان دولت به دنبال مراقبت از شبکه و روابط اجتماعی هستیم و البته خودشان هم باید مراقبت کنند.
واعظی اظهار داشت: در دو سال گذشته پهنای باند داخل کشور به ۴ هزار گیگابایت بر ثانیه افزایش یافت. همچنین مشترکین اینترنت ثابت در ابتدای دولت ۴ میلیون نفر بود که اکنون به ۱۰ میلیون نفر افزایش یافته و همچنین تعداد کسانی که از اینترنت موبایلی استفاده می‌ کنند از ۲۰۰ هزار نفر به ۲۰ میلیون نفر افزایش یافته است.
وی اعلام کرد: به دنبال این هستیم که در روستاها و مناطق محروم نیز خدمات ICT را گسترش دهیم، سال گذشته ۱۸ هزار روستا به اینترنت متصل شدند و بنای ما بر این است که حدود ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار روستا به اینترنت متصل شوند.

ارسال نظر