کیفیت شبکه‌ های موبایل به صورت لحظه ای رصد می شود/ رسیدگی به شکایات موردی مشترکان

رسانه کلیک - معاون سازمان تنظیم مقررات گفت: وضعیت کیفیت شبکه‌ های موبایل در کشور به صورت لحظه‌ ای و آنلاین رصد می‌ شود و در شرایط فعلی نرخ غیرقابل قبولی از این شبکه‌ ها مشاهده نکردیم.

کیفیت شبکه‌ های موبایل به صورت لحظه ای رصد می شود/ رسیدگی به شکایات موردی مشترکان

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ مجید حقی معاون سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به وجود شکایات از سوی برخی مشترکان تلفن همراه مبنی بر قطع و وصلی‌ های مکرر حین مکالمه با موبایل عنوان کرد: موضوع قطعی بین مکالمات نباید از یک رینج استاندارد بیشتر باشد و در صورتی که این رخداد افزایش پیدا کند، آن را با آنچه که در پروانه تعهد اپراتورها مشخص شده است، تطبیق خواهیم داد و مطابق آن اپراتور را جریمه می‌ کنیم.

وی با بیان اینکه هم‌ اکنون شبکه اپراتورهای موبایل در کشور به صورت آنلاین و لحظه‌ ای رصد می‌ شود، اظهار داشت: در شرایط فعلی مشکلی در رصد و مانیتورینگ این شبکه‌ ها مشاهده نشده است و شاهد نرخ غیرقابل قبولی برای قطعی بین مکالمات نبوده‌ ایم.

حقی با اشاره به اینکه در صورتی که میزان تعهدات اپراتورها در زمینه ارائه کیفیت مکالمات با آنچه که در پروانه فعالیت آنها مشخص شده است، تطبیق نداشته و فاصله داشته باشد، به آنها تذکر می‌ دهیم و مطابق با موارد قانونی موارد با آنها برخورد می‌ کنیم، بیان کرد: باید آنچه که از سوی ما رصد می‌ شود و آنچه که کاربر احساس می‌ کند، یکسان باشد و تفاوتی میان این دو موضوع وجود نداشته باشد.

معاون سازمان تنظیم مقررات با تأکید بر اینکه حتی موارد شکایات را به صورت موردی بررسی خواهیم کرد، ادامه داد: اصالت مانیتورینگ کیفیت شبکه‌ های موبایل به آن چیزی است که مردم احساس می‌ کنند و این حس واقعی مردم باید با نتایج بررسی ما در سامانه‌ های کیفیت آنلاین یکسان باشد.

وی تصریح کرد: در این زمینه اگر مشترکی از کیفیت مکالمات خود ناراضی بود و مشکلی داشت، مورد را اعلام کند تا به صورت آنلاین رصد شود.

حقی یادآور شد: حق با مشترک است و نباید قطع و وصلی شبکه موبایل در حین مکالمه از یک نرخی بیشتر باشد؛ البته ما تاکنون کیفیت شبکه را به صورت آماری اطلاع‌ رسانی کرده، اما در صورتی که مواردی وجود داشته باشد، آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

ارسال نظر