تلفن همراه در ایران ۲۲ ساله می شود

عرضه سیم کارت تلفن همراه در ایران، رسما از ۱۹ مرداد سال ۱۳۷۳ و واگذاری چهار سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، آغاز شد.

تلفن همراه در ایران ۲۲ ساله می شود

به گزارش کلیک، در مرداد ماه سال ۱۳۷۳، بهره ‌برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه کشور در شهر تهران با ۲۴ سایت BTS و با ظرفیت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد.

پس از آن که شرکت مخابرات ایران با استقبال غیرمنتظره مردم از این پدیده روبه رو شد، درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور بر آمد. بنابراین فعالیت ‌‌هایی متناسب با جهت‌ گیری جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالی مجموعه مخابرات کشور صورت گرفت.

بر همین اساس هیأت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه ۲۰۰۰میلیارد ریال تصویب کرد و کلیه وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیارایران واگذار شد.

پس از آن و با جدی شدن خصوصی ‌سازی صنعت مخابرات کشور و اهمیت حضور در بازار رقابت تجاری، این شرکت از سال ۱۳۸۶ با نام همراه اول به فعالیت خود ادامه داد.

همچنین در سال ۱۳۸۹ پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد. شرکت ارتباطات سیار ایران در ۲۸ آذر ۱۳۸۹ پنج درصد سهام (معادل ۱۰۳ میلیون سهم) خود را در فرابورس عرضه کرد.

روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ نماد همراه اول در بازار بورس بازگشایی شد و این شرکت از آن سال در بازار بورس حضور دارد.

ارسال نظر