بالون ناسا رکورد زد

ناسا همچنان مشتاق ساخت فناوری‌های قدرتمند درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه برای اکتشافات در نقاط تاریک دنیا است و اخیرا مشغول کار بر روی ساخت بالون فوق فشار (SPB) بوده است که می‌تواند تجهیزات عملیاتی علمی را حمل کرده و هفته‌ها روی هوا بماند.

بالون ناسا رکورد زد

به گزارش کلیک، در روزهای اخیر، بالون عظیم‌الجثه ناسا یک رکورد پرواز جدید در تحقیقات علمی ۴۶ روز، ۲۰ ساعت و ۱۹ دقیقه‌ای را ثبت کرده است.

این بالن ۵۳۲،۰۰۰ مترمکعبی به همراه محموله خود در یک کوهستان در پرو پایین آورده شد. ناسا پس از مشاهده تغییرات ارتفاع پس از طوفان و همین‌طور نوسانات دما که سطح هلیوم بالون را تحت تاثیر قرارداد، تصمیم گرفت مأموریت آن را پایان دهد.

SPB طراحی‌شده است تا در ارتفاع ۳۳ کیلومتری شناور باشد. بااین‌حال در طول آخرین ماموریت خود گاهی تا ارتفاع ۲۴ کیلومتری پایین آمد و در یک مورد هنگام پرواز بر فراز یک طوفان تا ۲۱ کیلومتری نیز پایین آمد.

مدیر پروژه دبی فیربرادر متذکر شد که بالن‌ها وسایل حرارتی هستند و در دوره سرما و گرمای شدید، اختلاف ارتفاع خواهند داشت. اما تغییرات شدید در این ماموریت باعث شد ناسا ماموریت را لغو کند.

فیربرادر باوجود مشکلات خوش‌بین است "ما از مدت‌زمان پروازی که در طول ماموریت به دست آورده‌ایم بسیار خرسندیم. این پرواز طولانی‌ترین پرواز بالون سنگین ناسا تاکنون است. ما تلاش می‌کنیم پروازهای طولانی‌تری در حد ۱۰۰ روز یا بیشتر انجام دهیم و از این ماموریت برای کمک این هدف استفاده می‌کنیم."

ارسال نظر