به کارگیری ۶ شرکت به منظور آماده سازی مریخ برای سکونت

سازمان بین المللی فضایی ناسا به منظور پیش برد اهداف فضایی و اسکان فضانواردان در پایگاه های فضایی تازه طراحی شده خود، ۶ شرکت طراحی داخلی را به خدمت گرفته است.

به کارگیری ۶ شرکت به منظور آماده سازی مریخ برای سکونت

به گزارش کلیک، از سال های گذشته سازمان فضایی ناسا، برنامه ای را برای اعزام فضانوردان و همچنین علاقه مندان به این رشته به مریخ برنامه ریزی کرده بود، در این راستا قدم هایی نیز برای تکمیل پروژه برداشته شده است. این سازمان بین المللی به تازگی از ۶ شرکت طراح درخواست کرده است تا نمونه های اولیه پایگاه هایی به منظور استقرار فضانوردان را پیش طراحی کنند. این سازمان که تا سال ۲۰۳۰ پروژه اعزام به مریخ را در دست دارد، با در نظر گرفتن شرایط فضا به پیش طراحی محل های سکونت فضانوردان می پردازد.

به گفته متخصصان رشته هوا و فضا با پیشرفت این علم در سال های اخیر و با پیش بینی شیب صعودی تا سال ۲۰۳۰ تجهیزات بیشتری برای زندگی در فضا لازم است. "جیسون کروسن" مدیر پروژه سفر به مریخ در مصاحبه ای اعلام کرد، با در نظر گرفتن شرایط فضا همچنین جمعیت احتمالی در پایگاه های فضای تا سال ۲۰۳۰ می بایست شرایط زندگی را برای مسافرین فراهم آورد. تمرکز امروزه سازمان ناسا به طور کامل بر روی سیستم های طراحی شده به منظور زندگی و پیشبرد تحقیقات به کار گرفته شده است. چرا که باید شرایط را به گونه ای در نظر گرفت که کمترین مشکل برای فضانوردان ساکن بوجود نیاید و همچنین تمامی پیش بینی های لازم برای زندگی چند ماهه و یا چند ساله در این سیاره بدون وابستگی به زمین را عملی کند.

بر اساس اعلام ناسا، شرکت های بزرگی داوطلب شدند تا بهترین خدمات را در این پروژه ارائه دهند، سازمان ناسا نیز مبلغ ۶۵ میلیارد دلاری را برای طراحی های این پروژه عظیم پیش بینی کرده است، که علاوه بر آن برای بهترین طراحی جایزه ای نیز در نظر گرفته شده است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مبلغ پیش بینی شده ناسا برای انجام این پروژه ها کافی نبوده است و شرکت های طراح مابقی هزینه ها را خود تامین می کنند.

نام هایی که این روزها در کنار طراحی پایگاه های اسکان مسافرین به سیاره مریخ به چشم می خورد برای بسیاری قابل توجه است. Bigelow Aerospace، بوئینگ، Lockheed Martin، NanoRacks، Orbital ATK و Sierra Nevada Corp که تماما شرکت هایی ابرقدرت در زمینه طراحی گجت ها و هوافضا به حساب می آیند.

تمامی شرکت های نام برده شده تنها ۲۴ ماه زمان دارند تا بهترین طراحی را از نمونه های زمینی این پایگاه فضایی آماده کرده و در اختیار سازمان فضایی ناسا قرار دهند. تمامی طراحی های انجام شده، توسط ناسا مورد آزمایش قرار می گیرد که به گفته مدیران این سازمان از لحاظ پروتکل های حاکم بر فضا، شرایط انسانی و اجرایی این نمونه ها مورد برسی قرار می گیرند تا بهترین عملکرد را در فضای خارج از جو داشته باشند .

این پروژه فضایی که "Next-STEP" نامیده شده است از اواخر سال ۲۰۱۵ آغاز شده، و طراحان روز به روز به مرحله پایانی نزدیک می شوند. باید دید نمونه نهایی به چه شکل و متعلق به کدام شرکت سازنده و طراح خواهد بود.

ارسال نظر