لزوم ایجاد زیرساخت های لازم برای شکوفایی حوزه فضایی

تحولات بخش زیرساخت حوزه فناوری های فضایی برای حضور شرکت های خصوصی و دانش بنیان عظیم و اساسی است .

لزوم ایجاد زیرساخت های لازم برای شکوفایی حوزه فضایی

به گزارش کلیک، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سورنا ستاری تاکید کرد: در دو سال اخیر اتفاقات مهمی در حوزه فضایی کشور رخ داده است، هم اکنون زمینه های لازم برای حضور شرکتهای خصوصی و دانش بنیان آماده است تا شکوفایی در این حوزه رخ دهد.

ستاری خاطرنشان کرد: ما به توسعه فیزیکی این حوزه فکر نمی ‌کنیم بلکه مهم این است که در زمینه سنجش فضا اقدام به توسعه فناوری کنیم تا این فرهنگ جدید نهادینه گردد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: توسعه فناوری ‌های فضایی بدون حضور بخش خصوصی قابل انجام نیست، تجاری ‌سازی دستاوردهای حوزه‌ فضایی یکی از اقدامات مهمی است که باید انجام شود؛ چرا که دستاوردهای سازمان فضایی باید در سایر بخش‌ ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای سازمان فضایی، دریافت تصاویر ماهواره ‌ای و سنجش از راه دور را بخشی از دستاوردهای این سازمان نام برد و گفت: باید در این سازمان رویکرد تجاری ‌سازی فناوری‌ ها در دستور کار قرار گیرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تحولات حوزه فضایی در دوره اخیر افزود: در بخش زیرساخت فناوری های فضایی برای حضور شرکتهای خصوصی و دانش بنیان تحولات عظیمی رخ داده است، که امیدوارم این تحولات تسریع شود.

ستاری افزود: حوزه فناوری‌های فضایی حوزه‌ای است که با ورود بخش خصوصی شکوفا می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین از مشارکت بیشتر دانشگاه‌ها در حوزه فضایی خبر داد و اعلام کرد: در این زمینه سه پروژه بزرگ با پنج دانشگاه تعریف شده است که زمان اجرای این پروژه ‌ها در سال جاری خواهد بود.

ارسال نظر