نسل جدید درایورها اپل را غافل گیر می کند!

اینتل اطلاعات زیادی از Optane ارائه نکرده است، اما درایورها کاملا با NVMe سازگار هستند. NVMe یک پروتکل ذخیره سازی فوق العاده سریع است که در حال حاضر در برخی از مدلهای MacBook مورد استفاده قرار می گیرد. برای لپ تاپ های ویندوزی بی سابقه نیست که از NVMe استفاده کنند، اما بیشتر به جای آن از رابط قدیمی تر SATA استفاده می کنند.

نسل جدید درایورها اپل را غافل گیر می کند!

به گزارش کلیک، Optane نسل جدید حافظه و ذخیره سازی حالت جامد با بهره گیری از Xpoint سه بعدی است. این تکنولوژی از یک مش سه بعدی برای ذخیره داده‌ها استفاده می‌کند و این اولین پیشرفت عمده در تکنولوژی ذخیره سازی از زمان توسعه حافظه های فلش در سال ۱۹۸۹ می باشد که اساسا می تواند شیوه استفاده از کامپیوتر را در بلند مدت تغییر دهد.

اینتل اطلاعات زیادی از Optane ارائه نکرده است، اما درایورها کاملا با NVMe سازگار هستند. NVMe یک پروتکل ذخیره سازی فوق العاده سریع است که در حال حاضر در برخی از مدلهای MacBook مورد استفاده قرار می گیرد. برای لپ تاپ های ویندوزی بی سابقه نیست که از NVMe استفاده کنند، اما بیشتر به جای آن از رابط قدیمی تر SATA استفاده می کنند.

این مساله برای اپل بدیهی است که سریعا خود را فناوری روز دنیا تطبیق دهد. این شرکت اعلام کرد زمان استفاده از درایورهای PCI Express به اتمام رسیده است و زمان استفاده از نسل جدید درایورها وقتی در دسترس قرار بگیرند، فرا رسیده است.

حافظه SSD های Optane انتظار می رود که تا سال آینده در بازار موجود شوند و به احتمال زیاد علاقه مندان به سخت افزار می توانند برای استفاده در رایانه های رومیزی خود استفاده نمایند .
این خبر بیشتر برای گیمرها خوشحال کننده است تا کاربران معمولی، اما منافع و سود بالقوه برای مراکز داده نیز گسترده است.

در آینده نزدیک همه از این که این تکنولوژی چگونه در دستگاه های مصرف کنندگان، به خصوص لپ تاپ استفاده می شود، صحبت می کنند. البته تا زمانی که اپل، اینتل یا یکی از تولیدکنندگان کامپیوتر در دنیا آن را تشریح نکنند، چیز زیادی از آن نمی دانیم. ولی ما مطمئن هستیم تمام طرفداران مک بوک عاشق درایورهایی با ۱۰۰۰ برابر سرعت نسبت به درایورهای SSD هستند.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر