چیپ‌ست نسل بعدی دستگاه‌های ذخیره‌سازی و مودم‌های ۵G

<p>سری کورتکس-R8 از تولیدات شرکت ARM برای استفاده در مودم‌های جدید برای گوشی‌های هوشمند هدف قرار داده شده است. به گزارش کلیک، شرکت ARM چندی قبل از پردازنده بلادرنگ خود، کورتکس-R8 پرده‌برداری کرد تا در تراشه‌های نسل بعدی دستگاه‌های ذخیره‌سازی و مودم‌های ۵G تکامل تدریجی (LTE)، پیشتاز باشد. کورتکس-R8 شرکت ARM دوبرابر کارایی نسل قبلی را دارد. همانند دستگاه‌های جدید ذخیره‌سازی اطلاعات، این تراشه در مودم‌های ۵G و نرم‌افزار LTE پیشرفته استفاده می‌شود. کریس ترنر، مدیر تکنولوژی پیشرفته گروه CPU کمپانی ARM می‌گوید: تراشه‌های کورتکس کمپانی انگلیسی ARM که توسط کمبریج تأسیس شده‌است، هم‌اکنون در همه درایوهای هارددیسک و درایوهای حالت جامد موجود در بازار استفاده شده است. تابه‌امروز بیش از ۱٫۴ هزارمیلیون پردازنده کورتکس-R در تولیدات ذخیره‌سازی به‌کار رفته است. وی افزود: این محصول برترین هسته بلادرنگ از نظر کارایی است که ما تابه‌امروز تولید کرده‌ایم. تقاضای قطعه ذخیره‌سازی به دلیل چهار برابر شدن ظرفیت آن، در حال افزایش است. این افزایش ظرفیت، ۳۰۰ درصد کارایی آن را افزایش می‌دهد. در ضمن، مشتریان کمپانی ARM تعداد ۲۰ هزار میلیون تراشه را در مودم‌های سلولی به‌کار برده‌اند. کارایی این تراشه برای کارکرد سریع‌تر مودم‌های ۵G و دیگر کاربردهای گران‌قیمت و بلادرنگ، کافی است. انتظار می‌رود که موج استفاده از مودم ۵G در حدود سال ۲۰۲۰ شروع شود؛ اما آماده‌سازی‌ها برای ضروری کردن محصولات به‌منظور قدرت بخشیدن به آن در حال انجام است.</p>

چیپ‌ست نسل بعدی دستگاه‌های ذخیره‌سازی و مودم‌های ۵G

به گزارش کلیک، شرکت ARM چندی قبل از پردازنده بلادرنگ خود، کورتکس-R8 پرده‌برداری کرد تا در تراشه‌های نسل بعدی دستگاه‌های ذخیره‌سازی و مودم‌های ۵G تکامل تدریجی (LTE)، پیشتاز باشد.
کورتکس-R8 شرکت ARM دوبرابر کارایی نسل قبلی را دارد. همانند دستگاه‌های جدید ذخیره‌سازی اطلاعات، این تراشه در مودم‌های ۵G و نرم‌افزار LTE پیشرفته استفاده می‌شود.
کریس ترنر، مدیر تکنولوژی پیشرفته گروه CPU کمپانی ARM می‌گوید: تراشه‌های کورتکس کمپانی انگلیسی ARM که توسط کمبریج تأسیس شده‌است، هم‌اکنون در همه درایوهای هارددیسک و درایوهای حالت جامد موجود در بازار استفاده شده است. تابه‌امروز بیش از ۱٫۴ هزارمیلیون پردازنده کورتکس-R در تولیدات ذخیره‌سازی به‌کار رفته است.
وی افزود: این محصول برترین هسته بلادرنگ از نظر کارایی است که ما تابه‌امروز تولید کرده‌ایم. تقاضای قطعه ذخیره‌سازی به دلیل چهار برابر شدن ظرفیت آن، در حال افزایش است. این افزایش ظرفیت، ۳۰۰ درصد کارایی آن را افزایش می‌دهد.
در ضمن، مشتریان کمپانی ARM تعداد ۲۰ هزار میلیون تراشه را در مودم‌های سلولی به‌کار برده‌اند. کارایی این تراشه برای کارکرد سریع‌تر مودم‌های ۵G و دیگر کاربردهای گران‌قیمت و بلادرنگ، کافی است. انتظار می‌رود که موج استفاده از مودم ۵G در حدود سال ۲۰۲۰ شروع شود؛ اما آماده‌سازی‌ها برای ضروری کردن محصولات به‌منظور قدرت بخشیدن به آن در حال انجام است.

ارسال نظر