فبلت PRO 6 به تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ و نمایشگر QHD مجهز نمی‌شود!

خانم لی نان (Li Nan) نایب رئیس کمپانی میزو به طور رسمی اعلام کرد که فبلت Meizu PRO 6 به سیستم روی چیپ (SoC) اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ مجهز نمی‌شود و نمایشگر آن نیز وضوح تصویر QHD ندارد.

فبلت PRO 6 به تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ و نمایشگر QHD مجهز نمی‌شود!

میزو از جمله کمپانی چینی است که طی چند سال اخیر پیشرفت‌های شایان ملاحظه‌ای داشته است. این شرکت اغلب محصولاتش را با کیفیت بالا و قیمت‌های مقرون به صرفه عرضه می‌کند. در سال ۲۰۱۵ این کمپانی توانست میزان فروش گوشی‌های هوشمندش را از مرز ۲۰ میلیون نسخه عبور دهد. این موضوع در حالی بوده که در سال ۲۰۱۴ میزو تنها ۴٫۴ میلیون نسخه از گوشی‌های هوشمندش را به فروش رسانده بود.

به تازگی شاهد انتشار اخباری بودیم که در آن گفته شد کمپانی میزو قصد دارد که در ماه آوریل دو کنفرانس یا رویداد مجزا را برگزار کند. در این بین به واقع نمی‌دانیم که دلیل برگزاری دو کنفرانس مجزا در یک ماه از سوی این شرکت چیست! اما پیش بینی شده که در یکی از این دو کنفرانس شاهد رونمایی از گوشی هوشمند Meizu MX6 و Meizu M3 باشیم و در رویداد دیگر احتمالا میزو از یک کجت پوشیدنی هوشمند یا هدست واقعیت مجازی اختصاصی برند خویش رونمایی کند.

اما یکی دیگر از محصولاتی که بدون تردید در سال ۲۰۱۶ میزو از آن پرده‌برداری خواهد کرد، فبلت PRO 6 است. انتظار داریم که این فبلت طی سه ماه سوم یا چهارم سال ۲۰۱۶ رسما معرفی شود. پیش از این انتظار داشتیم که فبلت Meizu PRO 6 از صفحه نمایشی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD و همچنین تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ بهره‌مند شود. اما با توجه به ادعای خانم لی جان نایب رئیس شرکت میزو، ظاهرا این محصول به هیچ یک از دو خصوصیات نامبرده شده مجهز نمی‌شود!

به گزارش کلیک، ظاهرا دلیل اصلی عدم تجهیز فبلت PRO 6 به نمایشگر با وضوح تصویر QHD رابطه مستقیم با توان شارژدهی باتری این دستگاه دارد. احتمالا میزو قصد دارد که تعادل مابین کیفیت صفحه نمایش و توان شارژدهی باتری دستگاه را برقرار سازد، از اینرو احتمالا فبلت PRO 6 میزو به نمایشگری با وضوح تصویر فول اچ دی مجهز می‌شود. اما با عدم تجهیز این فبلت به تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ، شاهد به کار گیری چه سیستم روی چیپی (SoC) در آن خواهیم بود؟

بنا به نظر بسیاری از کارشناسان، احتمالا میزو فبلت PRO 6 خود را به سیستم روی چیپ ۶۴ بیتی و قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام مجهز می‌‌کند. اگرچه این احتمال وجود دارد که از سری تراشه‌های کمپانی مدیاتک نیز در این فبلت استفاده شود. اما از آنجایی که میزو به احتمال زیاد گوشی هوشمند Meizu MX6 را به تراشه Helio X20 تجهیز خواهد کرد، امکان بهره‌مند شدن فبلت PRO 6 به تراشه‌ای از سری محصولات مدیاتک ناچیز است.

در این بین احتمال بهره‌مند شدن فبلت Meizu PEO 6 از قابلیت فورس تاچ (Force Touch) و همچنین صفحه نمایشی با دو لبه خمیده یا اصطلاحا Dual Edge نیز وجود دارد. همانطور که اشاره داشتیم هنوز تا معرفی فبلت PRO 6 میزو زمان زیادی باقی مانده و بدون تردید در آینده اخبار و اطلاعات بیشتری در رابطه با این محصول خواهیم شنید. اما در هر حال، هم اکنون می‌دانیم که این فبلت به نمایشگری با وضوح تصویر فول اچ دی مجهز شده و از تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ بهره‌مند نمی‌شود.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر